6

فرقه ترسناک آگوری هند؛ خوردن گوشت انسان

  • کد خبر : 34587
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۴۷
فرقه ترسناک آگوری هند؛ خوردن گوشت انسان
قصد داریم شما را با فرقه ای ترسناک در هند آشنا کنیم با نام فرقه مذهبی آگوری که آداب عجیبی دارند؛ فرقه مذهبی آدمخوار هند که گوشت انسان، مدفوع و سم می خورند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، تصاویر باورنکردنی زندگی اعضای یک فرقه مذهبی آدمخوار که در گورستان ها زندگی کرده، از جنازه های مردگان به عنوان قربانی استفاده کرده و گوشت انسان می خورند را به تصویر کشیده است.

یان اسکوارا، موفق شده تصاویری از فرقه مذهبی آگوری که فرقه ای بسیار گوشه نشین و بدور از انظار عمومی است در واراناسی هند را به ثبت برساند. یکی از تصاویر مردی را نشان می دهد که سرش را به پشت خم کرده و دست هایش را بالا می برد، پیش از آنکه از دهان یک جمجمه واقعی انسان بنوشد.

در تصویری دیگر مردی را می بینیم که جمجمه قرمز شده یک انسان را در دست دارد و نشسته است در حالی که صورتش با یک غبار سفید ترسناک پوشانده شده است. یان اسکوارا، ۳۸ ساله و اهل لهستان در حال عبور از منطقه واراناسی در هند بود که با اعضای فرقه مذهبی آگوری در گورستانی در این منطقه مواجه شد. آگوری ها به ریاضت و مرتاضی باور دارند- سبکی از زندگی که در آن پیروان تمام لذت ها را بر خود ممنوع کرده و تنها به دنبال اهداف عرفانی خود هستند.

در طی ۴ روز، یان چیزهای زیادی در مورد مردمان آدمخوار آگوری یاد گرفت. این مردمان که بیشتر به خاطر مراسم خاصشان پس از مرگ شناخته می شوند، آدمخواری نیز می کنند. اگر چه آن ها خدای هندوی شیوا را پرستش می کنند اما آگوری ها راه و روشی مخالف سبک دوری از خشونت هندوها دارند.


اسکوارا درباره این مردمان آدمخوار می گوید: «گفته می شود که آگوری در فضایی بین مرگ و زندگی است. آن ها معمولاً نزدیک به گورستان ها زندگی کرده و از جنازه ها روغن انسانی می گیرند. مراسمات پس از مرگ نیز در مذهب هندو ممنوع و زشت انگاشته می شود اما آگوری ها با آن مخالفند. آن ها سیستم عقاید خود را دارند که بر اساس نذر کردن برای خدایشان و خوردن چیزهای فاسد مانند گوشت انسان، مدفوع یا سموم انجام می گیرد. آگوری های بسیاری هستند که ترجیح می دهند در این سنت های باستانی شرکت نکنند».

این عکاس لهستانی در ادامه در مورد این فرقه مذهبی عجیب و غریب چنین می گوید: «به جای آن، آن ها در تغییرات اجتماعی مثبت شرکت می کنند، حتی یکی از روسای جمهور سابق هند نیز از مردمان آگوری بوده است. با این وجود برخی در بیرون از جامعه و در انزوا زندگی کرده و ریاضت را به نهایت حد ممکن خود می رسانند.

آگوری ها علاقه ای به بازدید کنندگان به ویژه توریست ها ندارند زیرا زندگی آن ها بر نیایش و مدیتیشن متمرکز است. بعد از آشنایی با مرد جوانی که قبلاً آگوری بود توانستم با آن ها دیدار کنم».

آگوری های آدمخوار تنها گوشت انسان های مرده را می خورند و اغلب از جنازه مردگان به عنوان قربانی و نذر برای ارتباط برقرار کردن با خدایان فرقه خود استفاده می کنند. ریاضت در این فرقه از طریق خلاص شدن از دست شهوت، طمع و شرم به طور کلی بدست می آید.

به همین دلیل مردمان آگوری لباس بسیار اندکی می پوشند تا هرگونه شرم و حیایی را که نقطه ضعف می دانند از خود دور کرده باشند. همچنین آن ها هیچ علاقه ای به شهرت یا بدنامی ندارند.

اسکوارا در ادامه در مورد این فرقه مذهبی خاطرنشان می کند: «پیدا کردن کسی که مرا برای دیدن آن ها ببرد دشوار بود. باید اعتراف کنم که دیدن این همه جمجمه ترسناک است. آن ها رفتارهای عجیبی از خود نشان می دهند، گاهی اوقات جیغ می زنند یا دور خود می چرخند. توصیف فرقه آگوری دشوار است زیرا فلسفه بسیار پیچیده ای دارند. هیچ قانونی در مورد شیوه رفتار آن ها وجود ندارد. بسیاری راه های شخصی و خاص خود را دنبال می کنند».

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.