2

رویارویی که هیچ! سران عرب حتی تمایلی برای محکومیت جدی اسرائیل ندارند

  • کد خبر : 57084
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
رویارویی که هیچ! سران عرب حتی تمایلی برای محکومیت جدی اسرائیل ندارند
العربی الجدید دلیل برگزاری این اجلاس مشترک را عدم اجماع در تصمیمات مهم علیه رژیم اشغالگر اسرائیل به عنوان کشورهای تأثیرگذار عربی و اسلامی عنوان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،  روز ۲۰ آبان‌ماه (۱۱ نوامبر ۲۰۲۳) وزارت خارجه سعودی در بیانیه­‌ای اعلام کرده بود که با توجه شرایط استثنائی غزه و پس از رایزنی پادشاهی سعودی با با اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم گرفته شد که یک جلسه فوق العاده مشترک میان سران عربی و اسلامی برگزار شود.

العربی الجدید به نقل از منابعی گفته بود نیمی از وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواستار ادغام این دو نشست شدند و سعودی نیز با آن موافقت کرد. همچنین این منابع، دلیل برگزاری این اجلاس مشترک را عدم اجماع در تصمیمات مهم علیه رژیم اشغالگر اسرائیل به عنوان کشورهای تأثیرگذار عربی و اسلامی دانستند. چرا که اتحادیه عرب از پذیرش پیشنهادهای جدی برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر اسرائیل برای توقف تجاوزات خود جلوگیری کرده بود.

ادغام این دو نشست بر خلاف خواست رهبران فلسطین مبنی بر برگزاری جداگانه هر نشست بود تا اهتمام بیشتری نسبت به مسئله تهاجم اسرائیل و وضعیت غزه صورت گیرد، خواسته‌ای که البته به دلیل عدم همراهی سران عرب محقق نشد. پیش از این هم محمود عباس، در ۲۸ اکتبر گذشته (۶ آبان‌ماه) خواستار برگزاری نشست اضطراری سران کشورهای عربی شده بود، اما درخواست وی با اکراه و سستی اعراب مواجه شد.

در بیانیه پایانی این نشست ضمن محکومیت‌ حمله رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، جنایت‌های جنگی و کشتارهای شنیع انجام شده، بر لزوم لغو محاصره اعمال شده علیه غزه و ورود فوری کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه که شامل مواد غذایی، دارو و سوخت به غزه است، تاکید شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!