0

حفاری صهیونیستها در ارتفاعات نابلس به بهانه یافتن آثار یهودی

  • کد خبر : 51706
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
حفاری صهیونیستها در ارتفاعات نابلس به بهانه یافتن آثار یهودی
منابع رسانه‌ای عبری از آغاز حفاری‌های گسترده‌ای در ارتفاعات نابلس، به بهانه جستجو به دنبال آثار باستانی یهودی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، روزنامه عبری هاآرتص در همین راستا تأکید کرد، هزاران تن خاک از یکی از سایت‌های حفاری در کوه “عیبال” در نابلس خارج شده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که 80 متر مکعب خاک از این منطقه به شهرک صهیونیست نشین “شافی شومرون” منتقل شده تا در آنجا به دقت مورد کاوش قرار بگیرد، چرا که شهرک نشینان معتقدند که عبادتگاه ادعایی “یوشع بن نون” در آن منطقه قرار دارد.

این روزنامه عبری با اشاره به این که سایت حفاری مذکور نزدیک یکی از پایگاه‌های ارتش در کوه عیبال قرار دارد، خاطرنشان کرد که ارتش تأمین امنیت عملیات حفاری را برعهده دارد.

جستجو به دنبال آثار ادعایی یهودیان در ارتفاعات نابلس حالی است، دانشگاه حیفا 40 سال قبل نیز در همین مکان دست به عملیات حفاری زده بود.

روزنامه هاآرتص تاکید کرد که عملیات حفاری جدید با فشارهای شورای شهرک‌ها در شمال کرانه باختری، بر اداره آثار باستانی این رژیم آغاز شده و این اقدام در راستای طرح ایجاد یک شهرک صهیونیست نشین جدید در ارتفاعات نابلس صورت گرفته است.

جمعیت موسوم به “پژوهشهای توراتی” و دانشکده پژوهشهای “انجیلی” آمریکا در این پروژه با یکدیگر همکاری دارند.

رژیم صهیونیستی با انجام این گونه حفاری ها و کاوش‌های ادعایی باستانی در مناطق مختلف سرزمین فلسطین، به دنبال مشروعیت بخشیدن به اشغالگری و تصرف هرچه بیشتر اراضی فلسطینی است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!