2

حزب نهضت اسلامی تاجیکستان وارد لیست تروریستی روسیه می‌شود

  • کد خبر : 37404
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
حزب نهضت اسلامی تاجیکستان وارد لیست تروریستی روسیه می‌شود
“ایگور کراسنوف” دادستان کل روسیه در دیدار با “امامعلی رحمان” رئیس‌جمهور تاجیکستان در شهر دوشنبه، پایتخت این کشور گفت: «ما علیه حزب نهضت اسلامی تاجیکستان به دادگاه عالی روسیه شکایت کرده‌ایم.»

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ایگور کراسنوف، دادستان کل روسیه در دیدار با “امامعلی رحمان” رئیس‌جمهور تاجیکستان در شهر دوشنبه، پایتخت این کشور گفت: «ما علیه حزب نهضت اسلامی تاجیکستان به دادگاه عالی روسیه شکایت کرده‌ایم.»

محی‌الدین کبیری، رهبر حزب نهضت اسلامی تاجیکستان با اشاره به نیاز روسیه به شراکت سیاسی با تاجیکستان گفت: «این کار خطری برای ما نخواهد داشت، زیرا ما در هیچ یک از کشورهای شوروی سابق فعالیتی نداریم و روسیه نیز با اینکه تاکنون ما را تروریستی معرفی نکرده است، اما تعدادی از فعالان ما در روسیه را به تاجیکستان استرداد کرده است که اکنون در زندان هستند. این کار ما را با خطر جدیدی روبرو نمی‌کند اما حکومت تاجیکستان می‌تواند آن را دستاورد و پیروزی بزرگی برای خود تلقی کند و از این کار استفاده تبلیغاتی نماید.»

کبیری در پیام دیگری در صفحه توییتر خود نوشت: «دادستان کل روسیه گفته است که مسکو درخواست تاجیکستان را می‌پذیرد و حزب “نهضت اسلامی تاجیکستان” را به عنوان یک سازمان تروریستی می‌شناسد. روسیه برای مدت طولانی این خواسته دولت تاجیکستان را نادیده می‌گرفت و اکنون رحمان معتقد است که کرملین اکنون در موضع ضعف قرار دارد و زمان آن فرا رسیده است که بر آنها فشار وارد شود. از این راه برای پروپاگاندا و سرکوب های جدید استفاده خواهد شد.»

حزب نهضت اسلامی، اصلی‌ترین حزب اسلام‌گرا در تاجیکستان است که رهبری آن در حال حاضر به عهده “محی‌الدین کبیری” است. این حزب در جریان جنگ داخلی تاجیکستان، سردمدار مخالفین دولت امامعلی رحمان بود و از سال ۲۰۱۵ میلادی به اتهام فعالیت‌های تروریستی در تاجیکستان مورد پیگرد قرار گرفته است. پس از این دولت امامعلی رحمان بارها از کشورهای شوروی سابق درخواست کرد تا آنها نیز این حزب را در لیست تروریستی خود قرار دهند اما این درخواست تاکنون با پاسخ مثبت هیچ یک از این کشورها روبرو نشده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.