1

بزرگترین گردهمایی کاتولیک‌های جهان در سایه آزارهای جنسی در کلیسای کاتولیک

  • کد خبر : 52543
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
بزرگترین گردهمایی کاتولیک‌های جهان در سایه آزارهای جنسی در کلیسای کاتولیک
پاپ درحالی به پرتغال سفر خواهد کرد که طبق گزارش‌ها از سال ۱۹۵۰ حداقل ۴۸۱۵ کودک توسط اعضای کلیسا در پرتغال مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بزرگترین گردهمایی کاتولیک‌های جهان، که در قالب یک جشنواره مذهبی یک هفته‌ای با عنوان روز جهانی جوانان شناخته می‌شود، از روز سه شنبه در لیسبون آغاز می شود.

انتظار می‌رود حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر در مراسم افتتاحیه در پارک ادواردو هفتم در پایتخت پرتغال شرکت کنند.

پاپ فرانسیس قرار است صبح چهارشنبه وارد لیسبون شود تا روز جهانی جوان را جشن بگیرد. این رویداد یک هفته ای شامل برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و جشن است که هر سه سال یک بار در یک شهر برگزار می شود.

پاپ ۸۶ ساله طبق معیارهای کلیسا لیبرال ترین پاپ در دهه‌های اخیر است و در بین جوانان بسیار محبوب است.

فرانسیس در طول دوران پاپی خود سعی کرده است کلیسایی دلسوزتر ایجاد کند و با جامعه همجنسگرایان ارتباط برقرار کند و صریحاً با جوانان درباره سقط جنین، طلاق و هویت جنسی صحبت کند.

فرانسیس، اولین پاپ آمریکای لاتین، قرار است ۱۱ سخنرانی عمومی داشته باشد و جلسات متعددی برگزار کند و روز شنبه به مکان مقدس فاطیما در شمال لیسبون خواهد رفت.

سازمان دهندگان کلیسا انتظار دارند یک میلیون نفر در مراسمی که روز یکشنبه توسط پاپ در پارکی حومه لیسبون برگزار می شود شرکت کنند.

روز جهانی جوانان که “وودستاک کاتولیک” نامیده می شود، بخشی از تلاش‌های واتیکان برای تشویق کاتولیک‌های جوان در زمانی است که سکولاریسم و ​​انزجار از آزار جنسی کودکان روحانی باعث می شود برخی از وفاداران، کلیسا را ​​ترک کنند.

ملاقات با قربانیان سوء استفاده
انتظار می رود پاپ فرانسیس در طول سفر خود به طور خصوصی با قربانیان آزار جنسی توسط روحانیون پرتغالی دیدار کند.

گزارشی که در ماه فوریه توسط یک کمیسیون مستقل منتشر شد، نشان داد که از سال ۱۹۵۰ حداقل ۴۸۱۵ کودک توسط کشیشان مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

این تحقیق، بر اساس شهادت بیش از ۵۰۰ قربانی، به این نتیجه رسید که کلیسا در پرتغال به طور سیستماتیک سعی در پنهان کردن سوء استفاده داشته است.

کاردینال مانوئل کلمنته، پدرسالار لیسبون، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «من می‌دانم دیدار پاپ با قربانیان برگزار می‌شود… اما نمی‌دانم کجا اتفاق می‌افتد یا چند نفر در آن شرکت خواهند کرد. وی افزود: «کلیسای پرتغال تعهد کاملی برای حل این موضوع دارد.»

مقامات گفتند که حدود ۱۶۰۰۰ تن نیروی امنیتی و اجرایی و کادر پزشکی برای دیدار پاپ مستقر شده‌اند.

روز جهانی جوانان لیسبون که ابتدا برای آگوست ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد، شانزدهمین دوره بین المللی این برنامه است که این بار در لیسبون برگزار می‌شود.

این مراسم ابتکار پاپ ژان پل دوم فقید بوده که در سال ۱۹۸۶ آغاز شد. مراسم امسال چهارمین دوره‌ای است که پاپ فرانسیس  برگزار می کند.

سه رویداد آخر در ریودوژانیرو برزیل در سال ۲۰۱۳، کراکوف لهستان در سال ۲۰۱۶ و پاناما سیتی پاناما در سال ۲۰۱۹ برگزار شد.

اعتراضات به برگزاری مراسم
از نکات قابل تامل این رویداد هزینه‌های مراسم است. برآوردهای رسمی در ژانویه نشان داد که رویداد سفر پاپ فرانسیس به پرتغال ۱۶۱ میلیون یورو هزینه خواهد داشت که توسط دولت، کلیسای کاتولیک، شورای شهر لیسبون و شهر لورس در نزدیکی پایتخت پرداخت خواهد شد.

این هزینه هنگفت که در میانه نبرد مردم پرتغال با تورم انجام خواهد شد صدای نمایندگان را نیز درآورده است.

فرشی با اسکناس‌های بزرگ ۵۰۰ یورویی در صحنه اصلی روز جهانی جوان به نشانه اعتراض به هزینه‌های دولتی پرتغال در سفر پاپ فرانسیس توسط هنرمند پرتغالی بوردالو.

«بوردالو» یک هنرمند پرتغالی در مکانی در لیسبون که پاپ فرانسیس هفته آینده در آن مراسم عشای ربانی برگزار خواهد کرد، فرش بزرگی از اسکناس‌های بزرگ پهن کرده تا از هزینه‌های دولت برای این مراسم انتقاد کند.

بوردالو که به‌خاطر آثار هنری سیاسی‌اش که اغلب از زباله ساخته می‌شود، شهرت دارد، تصاویر و ویدئوهایی از این فرش که حاوی اسکناس‌های گران ۵۰۰ یورویی (۵۵۱ دلاری) است به اشتراک گذاشته است. او نام این اثر را «پیاده‌روی شرم» گذاشته است.

در اوایل سال جاری، انتقادات شدید شورای شهر لیسبون را مجبور کرد که هزینه های برنامه ریزی شده برای قربانگاهی برای فرانسیس را برای جشن عشای ربانی از بیش از ۵ میلیون یورو به ۲.۹ میلیون یورو کاهش دهد.

کارلوس مویداس، شهردار لیسبون، در پاسخ به سوالی درباره فرش بوردالو دوم، به خبرنگاران گفت که این هنرمند از صدای خود برای بیان نگرانی‌های خود استفاده کرده است و چنین اعتراض‌هایی برای این رویدادها عادی است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!