1

فتاوای دارالإفتاء عین العلوم گشت سراوان درباره بهائیت

  • کد خبر : 43756
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۷:۰۷
فتاوای دارالإفتاء عین العلوم گشت سراوان درباره بهائیت
علما اتفاق نظر دارند که فرد یا گروهی که دارای عقاید فوق باشد....

پایگاه خبری مفاز – با توجه به اعتقادات فرقه بهائیت از جمله انکار خاتم الانبیاء بودن نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و سلم، انکار قیامت،منسوخ بودن اسلام، منسوخ بودن قرآن و آیا پیروان این فرقه ی گمراه، از جمله کفار به شمار می آیند یا خیر؟ علما اتفاق نظر دارند که فرد یا گروهی که دارای عقاید فوق باشد از جمله: منکر خاتم الانبیاء بودن نبی اکرم(ص)، قائل به منسوخ بودن اسلام، منسوخ بودن قرآن، یا انکار قیامت ازدیدگاه شرعی این فرد یا گروه از دائره اسلام خارج و کافر محسوب می شود، و اگر قبلا مسلمان بوده و بعد معتقد به این عقاید شده پس مرتد است و اگر این عقاید را دارد و خودش را مسلمان معرفی می کند یعنی می گوید من مسلمانم، پس زندیق است.

2) حکم طهارت این افراد چیست؟ (آیا نجس هستند یا خیر؟) در تفسیر معارف القرآن (ترجمه فارسی) در تفسیر آیه انما المشرکون نجس آمده است: عموما در مشرکان (و کافران) هر سه نوع نجاست یافت می شود زیرا آن ها بسیاری از اشیای ناپاک را ناپاک نمی دانند، لذا از آن نوع نجاسات ظاهری هم اجتناب نمی کنند، مانند: شراب و هم چنین به غسل جنابت و …که نجاست معنوی به شمار می آیند، اعتقاد ندارند و اخلاق ناپسند و عقاید فاسد نیز دارند. (لذا قرآن فرمود: انما المشرکون نجس. مشرکان و کافران نجس اند.)

۳) از آن جا که این افراد کمر به نابودی اسلام بسته و تابع قوانین حکومت اسلامی نیستند (به طوری که به عنوان مثال، نه تنها در انتخابات شرکت نمی کنند بلکه در فتنه 88 تعداد قابل توجهی از اغتشاشگران، یا خود بهائی بوده و یا این که با این تشکیلات در ارتباط بوده اند.)ضمنا آیا پیروان این فرقه، جزو کفار حربی به شمار می آیند یا خیر؟

کفاری که در کشورهای اسلامی زندگی می کنند، تعریف حربی بر آن ها صدق پیدا نمی کند، زیرا حربی به کافری گفته می شود که در دارالحرب زندگی می کند و همان گونه که در بند یک توضیح داده شد افرادی که دارای عقایدفرقه بهائیت هستند، اگر قبلا مسلمان بوده اند بعد این عقاید را پذیرفته اند پس مرتدند؛ و اگر این عقاید را دارند و تظاهر به اسلام می کنند یعنی می گویند: ما مسلمانیم، پس زندیق هستند. البته با توجه به آن چه در سوال مطرح شده که افراد این فرقه کمر به نابودی اسلام بسته و تابع قوانین حکومت اسلامی نیستند.

(به طوری که به عنوان نمونه نه تنها در انتخابات شرکت نمی کنند بلکه در فتنه88 نیز تعداد قابل توجهی از اغتشاشگران یا خود بهائی بوده و یا با این تشکیلات در ارتباط بوده اند) در این رابطه عرض شود اگر این موارد ثابت باشند پس باید حکومت اسلامی جهت کنترل و مهار کردن این افراد اقدام نماید. (و این اقدامات بستگی به تشخیص دست اندرکاران و فقهای حکومت اسلامی دارد.)

۴) با توجه به این که در کشور، درصد قابل توجهی از سود معاملات توسط افراد این گروه، صرف تقویت آئین بهائیت و جلوگیری از پیشرفت اسلام می گردد به طوری که هر فرد بهائی موظف است میزان مشخصی از اموال خود را به تشکیلات به عنوان حقوق الله پرداخت نماید، بفرمایید حکم معامله با این افراد چگونه است؟

در مورد این که پیروان این فرقه، بخشی از درآمد خود را صرف تشکیلات مذهب بهائیت می کنند عرض می شود اگر پیروان این فرقه در حکم “ذمی” می بودند و به صورت یک ذمی عادی، در حکومت اسلامی زندگی می کردند و اقدام و برنامه ریزی برای نابودی اسلام و حکومت اسلامی. نمی کردند معامله و خرید و فروش جوازی داشت، اما از آن جا که دشمنی آن ها (یا به طور احتیاط بگوییم دشمنی برخی از آن ها) نمایان گشته است می توان به صورت یک حکم مصلحتی و سیاسی، معامله و معاشرت خصوصا با کسانی که دشمنی آنها نمایان و واضح گشته است را ممنوع قرار داد. اگر چه به طور عموم همه بهائیان شاید در ظاهر برای براندازی و نابودی حکومت اسلامی عملا اقدامی نداشته باشند اما با توجه به این مورد که بخشی از درآمد خویش را برای تشکیلات بهائیت صرف می کنند، می طلبد که مسلمانان نسبت به این موضوع، حساسیت نشان داده و با آن ها معامله وخرید و فروش نکنند.ولو این که آن ها برای جذب مشتری، اجناس را ارزان تر بفروشند اما چون پشت پرده چنین کارهایی را انجام می دهند ؛ و بخشی از اموال خود را به کسانی می دهند که برای ضرر مسلمانان فعالیت می کنند، نباید فرد مسلمان دین خود را قربان چند ریال نماید.

 

۵) با توجه به این که فرقه ی بهائیت به عنوان#جاسوس دشمن در بین مسلمانان زندگی می کنند حکم رابطه و معاشرت فرد مسلمان با این افراد چیست؟ حکم معاشرت مثل حکم معامله است که در شماره ی چهار گذشت ؛ خلاصه این که فرقه ی #بهائیت از فرقه های#ضاله و #گمراه بوده؛ و از دایره ی اسلام خارج است؛ و اگر خودشان را مسلمان می نامند پس #زندیق، #مرتد و واجب القتل اند ؛ و اگر خود را مسلمان نمی دانند پس باید مانند یه ذمی در کشور اسلامی زندگی نمایند؛ و اگر برخلاف حکومت اسلامی و مسلمانان اقدامی نمودند ، طبق مقررات با آن ها برخورد شود؛ و با توجه به این که آن ها بخشی از درآمدخویش را صرف #تشکیلات_بهائیت که خلاف اسلام است می کنند مسلمانان، نباید از آن ها خرید نمایند و از معاشرت و ارتباط با آن ها نیز اجتناب نمایند.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.