7
تقویم ادیان؛

روز قلب مقدس عیسی مسیح

  • کد خبر : 36115
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
روز قلب مقدس عیسی مسیح
روز قلب مقدس عیسی مسیح در نوزدهمین روز پس از جشن گلریزان واقع می‌شود که معمولاً مصادف با جمعه است.

قلب مقدس عیسی مسیح که اغلب «قلب مقدس» نامیده می‌شود، از برجسته‌ترین اعتقادات کلیسای کاتولیک است که برای بسیاری نشانه عشق الهی بشر به شمار می‌رود. این باور بر مفهوم بنیادین عشق و علاقه و توجه به عیسی مسیح در کلیسای کاتولیک تأکید دارد. منشأ بزرگ‌داشت این روز، کشور فرانسه و راهبه‌ای به نام ماری آلاکوک (1690 – 1647) است که با ظاهر شدن مسیح بر وی از لزوم چنین اعتقادی آگاه شد.

با این حال نشانه‌هایی وجود دارد که چنین باورها و مراسمی با اعتقاداتی مشابه از قرن‌ها پیش از این تفسیر جدید، جریان داشته است. عبادات این روز عبارتند از چندین سرود، تهنیت و ستایش قلب مقدس. این عید در تمام کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شود و برخی کلیساهای انگلستان نیز در بزرگ‌داشت آن، ‌مراسمی مشابه برپا می‌کنند.

این عید در نوزدهمین روز پس از جشن گلریزان واقع می‌شود که معمولاً مصادف با جمعه است.

در تمام این دیدگاه ها، که در آن عیسی به سنت مارگارت ماری ظاهر شد، قلب مقدس عیسی نقش مهمی ایفا کرد. “ظهور بزرگ” که در 16 ژوئن 1675 اتفاق افتاد، در طول اکتاوی جشن کورپس کریستی، منبع جشن مدرن قلب مقدس است.

در این دیدگاه، مسیح از سنت مارگارت مریو خواست تا در روز جمعه پس از اکتاو (یا روز هشتم) جشن کورپس کریستی جشن عید قربان را جشن بگیرد تا برای نعمت از مردان برای قربانی کردن جشن بگیرد مسیح برای آنها ساخته شده بود. قلب مقدس عیسی نه فقط قلب فیزیکی او بلکه عشق او به تمام بشریت است.

پس از مرگ سنت مارگارت مری در سال 1690، تقدس پس از مرگ سنت مارگارت مری بسیار پرطرفدار شد، اما چون کلیسا ابتدا شک و تردید در مورد دیدگاه های سنت مارگارت مری داشت، تا سال 1765 این جشن رسما در فرانسه جشن گرفت.

تقریبا 100 سال بعد، در سال 1856، پاپ پیوس، به درخواست اسقف فرانسوی، این جشن را به کلیسای جهانی تمدید کرد. آن روز در روز درخواست شده توسط پروردگار ما – جمعه پس از اکتاو Corpus Christi، یا 19 روز پس از پنطیکاست یکشنبه جشن گرفته می شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!