6

عالم اهل سنت تایباد: امام خمینی(ره) سبب‌ساز بیداری و وحدت جهان اسلام بود

  • کد خبر : 59759
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۵۴
عالم اهل سنت تایباد: امام خمینی(ره) سبب‌ساز بیداری و وحدت جهان اسلام بود
مولوی سیدابراهیم فاضلی با اشاره به نقش مهم امام خمینی(ره) در مطرح ساختن اندیشه وحدت در میان مسلمانان، ایشان را سبب‌ساز بیداری اسلامی و درک قدرت واقعی وحدت جهان اسلام توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جهان اسلام برای قرن‌ها از تفرقه و پیامدهای ناروای آن رنج برده است. با این‌ حال در دو قرن اخیر با قدرت گرفتن دشمنان تاریخی مسلمانان، استفاده از این تفرقه در راستای سیطره هرچه بیشتر بر ثروت‌ها و امور مسلمانان شدت گرفته؛ امری که جهان اسلام تاکنون نیز از آن در رنج است. بااین‌حال اندیشمندان و به‌ویژه عالمان جهان اسلام با درک چنین خطری تلاش‌های بسیاری را در این زمینه داشته‌اند.

مولوی سیدابراهیم فاضلی، از علمای برجسته اهل سنت کشور و مدیر حوزه‌های علمیه دارالعلوم لتعلیم القرآن و السنه در گفت‌وگو با  ایکنا به صراحت به این امر اشاره می‌کند.

وی در ابتدا با اشاره به برگزاری کنفرانس‌های متعدد در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تأثیر آن در بیداری وجدان انسانی گفت: این ظلم‌های صهیونیست‌ها و این جنایت‌هایی که علیه زنان و کودکان بی‌گناه در غزه انجام می‌شود در برابر چشم جهانیان صورت گرفت و اگرچه از سوی برخی محکوم شد اما در عمل کاری برای توقف این جنایت‌ها انجام نشد. برگزاری این کنفرانس‌ها مفید است و به طور کلی سبب شده تا مسلمانان بیدار شوند و در نتیجه شاهد آن بوده‌ایم که مسلمانان به خود آمده و امروز در کشورهای مختلف جهان کنفرانس‌هایی برای وحدت امت اسلامی برگزار شده و می‌شود.
این عالم اهل سنت ایران افزود: الحمدلله که در اثر این کنفرانس‌ها و آگاه‌سازی‌ها افراد غافلی که در جهل بوده و تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌های دشمن بوده‌اند، از خواب غفلت بیدار شده و نسبت به این ظلم‌ها آگاه شدند و امید می‌رود که انشاء الله در پی این بیداری، امت اسلامی دست‌به‌دست هم داده و متحد شوند و جبهه واحدی در برابر رژیم صهیونیستی تشکیل دهند.
اگر چنین شود، رژیم صهیونیستی نیز در برابر امت اسلامی احساس ضعف می‌کند و این ضعف مقدمه‌ای است که در نهایت می‌تواند منجر به شکست رژیم صهیونیستی از مجاهدان اسلام شود.
مولوی سید ابراهیم فاضلی در ادامه درباره  لزوم مبارزه با رژیم صهیونیستی به‌ویژه در مکتب امام خمینی(ره) گفت: این حملات اگرچه در ظاهر تنها علیه مردم غزه است اما در واقع تمام مسلمانان و جهان اسلام را هدف قرار داده است و ما شاهد توهین گسترده به مقدسات اسلامی نیز هستیم. در ارتباط با تأثیر آرای امام خمینی باید گفت: وجود امام خمینی(قدس سره) باعث بیداری امت اسلامی شد. حضرت امام(ره) رهبر و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران بودند. این انقلاب نه تنها مردم ایران بلکه مردم جهان اسلام را نیز متحول ساخت.
عالم اهل سنت افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) مسلمانان در خمود و بی‌حرکتی بودند اما حضرت امام و قیام ایشان باعث بیداری امت اسلامی و این بیداری نیز تا اندازه‌ای منجر به وحدت اسلامی شد، این امام خمینی بود که در رابطه با رژیم صهیونیستی تأکید کرد «اگر مسلمانان جمع می‌شدند و هر کدام یک سطل آب می‌ریختند اسرائیل را سیل می‌برد». این فکر امام و مراد از آن این بود که مسلمانان ضرورت وحدت و قدرت ناشی از آن را درک کنند و پس از آن بود که آنچه امام درباره آن سخن گفته بود یکی پس از دیگری به تحقق پیوست. امروز می‌بینیم که اندیشه امام درباره وحدت تا چه اندازه صحیح بوده است.
عالم اهل تسنن تایباد با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تأثیر این قیام در زمینه تحقق وحدت میان مسلمانان به‌ویژه آراء امام خمینی در این زمینه تصریح کرد: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پیشاپیش باید تبریک گفت. مهم‌ترین پیام این انقلاب را نیز می‌توان پیام وحدت دانست. امام خمینی پس از انقلاب اقدام به نام‌گذاری هفته وحدت در سالروز تولد پیامبر(ص) کرد تا انسجام و همبستگی در دنیای اسلام قوی‌تر شود. در واقع این وحدت و انسجام را باید میراث پیامبر(ص) دانست چرا که این امر بزرگ‌ترین تحفه‌ای است که حضرت محمد(ص) برای دنیای اسلام به ارمغان آورده است و خداوند به برکت قرآن و پیامبر(ص) تمام انسان‌ها را با همدیگر برادر قرار داده است.
عالم اهل سنت افزود: مذاهب مختلف اسلامی به ویژه اهل تسنن و تشیع نیز به دلیل تعلق به نعمت اسلام با همدیگر برادر و دوست هستند. این برادری و دوستی از قدیم با خشم کفار همراه بوده است و از صدر اسلام نیز منافقان یهود و نصارا با دیدن این وحدت به خشم می‌آمدند چرا که از اختلاف مسلمانان استفاده می‌کردند. امروز نیز می‌توان دید که دشمنان کنونی مسلمانان یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال استفاده از این اختلافات هستند.
شیخ فاضلی در پایان تصریح کرد: مسلمانان باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند، همان‌طور که در قرآن کریم ذکر شده است: «لَا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ.. مؤمنان نبايد كافران را به جاى مؤمنان به دوستى بگيرند»(آل عمران ۲۸)، باید از این پیام قرآن درس بگیریم که آمریکا و رژیم صهیونیستی دوست و برادر ما نیستند، بلکه این مسلمانان جهان هستند که با همدیگر برادر بوده و باید یکدیگر را در مواجهه با مشکلات و بحران‌ها یاری کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=59759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.