2

توضیح آستان قدس درباره فعالیت بلاگرها در حرم مطهر رضوی

  • کد خبر : 61671
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۱۹
توضیح آستان قدس درباره فعالیت بلاگرها در حرم مطهر رضوی
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در صفحه شخصی‌اش نسبت به حضور و فعالیت بلاگرها در حرم مطهر رضوی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، محسن هوشمند رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در صفحه شخصی‌اش نسبت به حضور و فعالیت بلاگرها در حرم مطهر رضوی توضیحاتی ارائه کرد و نوشت: برخی از عزیزان در خصوص تولید محتوای نامناسب تعداد محدودی از بلاگرها در حرم مطهر رضوی، نقدهایی رو مطرح کرده بودند که در این خصوص چند نکته را برای استحضار دوستان عرض می کنم.

۱- آستان قدس رضوی و تولیت معزز بیشترین حساسیت و دغدغه رو نسبت به حفظ شئون حرم دارند و برای تحقق این موضوع تمهیدات متعددی پیش بینی شده. بارها گفتم، بازم عرض می کنم که هر انسان منصفی با مقایسه وضعیت موجود حجاب و عفاف و رعایت شئونات در محدوده حرم مطهر با سایر محیط ها در کشور شهادت می ده که با وجود تنوع بی نظیر زائرین، نسبت به بیرون وضعیت بسیار خوبی در حرم مطهر وجود داره که این موضوع بیش از همه چیز مرهون دقت نظر و رعایت خود زائرین عزیز و بعد از اون تمهیدات مختلفی است که در آستان مدنظر قرار گرفته است.

۲- روزانه در حالت عادی ۱۰۰ هزار تشرف به حرم مطهر انجام می شود و این عدد در ایام شلوغی مثل این روزها به چند میلیون می رسد. اکثر زائرین هم گوشی در اختیار دارند و خیلی ها هم برای فضای شخصی و یا عمومی عکس و فیلم از حرم مطهر تهیه می کنند. قطعا تولید محتوای مناسب از حرم با رعایت شئون و احترام این بارگاه نورانی هم مورد استقبال هست. حالا در این بین تعداد محدودی تصویری در گوشه و کنار حرم ضبط می کنند و بعداً با صدا و تدوین نامناسب این تصاویر رو منتشر می کنند. آیا عوامل انتظاماتی و امنیتی که در حرم حضور دارن، می تونن تشخیص بدن که فلان خانم از چند ثانیه فیلمی که با نگاه و لبخند به دوربین گوشی گرفت، به دنبال چه محتوایی است؟ آیا درسته که این سطح بی نظیر از نظم و امنیت در حرم رو نبینیم و با دستاویز چند رفتار نامناسب همه زحمات رو زیرسوال ببریم؟.

۳- برخورد های رسانه ای و حراستی با افرادی که نسبت به حرم مطهر بی احترامی داشته باشند، با هماهنگی نهادهای مربوطه انجام شده و باز هم می شود. واقعیت هم این هست که در اکثر موارد پیگیری های اولیه منجر به حذف پست و اصلاح رویه از طرف بلاگرها شده و در موارد بسیار محدودی نیاز به کارهای بعدی پیش آمده که انجام شده و خواهد شد.

۴- نکته آخرم با عزیزانی است که دلسوزانه با بازنشر محتواهای نامناسب انتقادات خودشون رو مطرح می کنند. دوست عزیز! فکر نمی کنید این رفتار شما مصداقی از تشییع فاحشه باشه؟ جالب اینکه در چند نوبت، بلاگری محتوایی رو منتشر کرده و بعد از پیگیری های لازم و در مدت کوتاهی محتوا از صفحه حذف شده و حد اکثر چند ده هزار بازدید داشته. لکن دوستان منتقد که همان محتوا را بازنشر کرده اند باعث دیده شدن چند میلیونی محتوا شده اند! آیا این کار صحیح است؟!

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!