4

برگزاری نشست نقد و بررسی «يوگا و مديتيشن» در مشهد

  • کد خبر : 50880
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
برگزاری نشست نقد و بررسی «يوگا و مديتيشن» در مشهد
نشست تخصصی «نقد و بررسی يوگا و مديتيشن» همزمان با ۲۱ ژوئن روز جهانی یوگا، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، ۲۱ ژوئن از سوی سازمان ملل و به پیشنهاد دولت هند در دسامبر سال ۲۰۱۴ به عنوان «روز جهانی یوگا» تصویب شد.

یوگا در حالی که به ترویج معنویت های دروغین و کثرت گرایی پروردگار می پرازد، تحت عنوان ورزش، توانسته پیروان بسیاری را به خود جذب نماید، از این جهت نیازمند آسیب آشناسی و روشنگری است تا بساط سودجویانی که از این طریق کسب درآمد می کنند، برچیده شود.

در همین راستا نشست تخصصی نقد و بررسی يوگا و مديتيشن به عنوان معنویتی نوپدید از سوی موسسه راهبردی حق پژوهی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با حضور جمعی از دغدغه مندان و فعالان حوزه فرقه شناسی و جریان های انحرافی در سالن کنفرانس مرکز فرهنگی-رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

در نوبت صبح این برنامه حجت‌الاسلام حمیدرضا مظاهری سیف، بنیانگذار و رئیس مؤسسه علمی فرهنگی بهداشت معنوی در دو نشست مجزا به تببین «تاریخچه، تعریف اصطلاحات و اهداف یوگا» «نگاهی به ورزش انگاری یوگا»،پرداخت.

رونمایی از کتاب «حقیقت یوگا» اثر استاد مظاهری‌سیف، رئیس پژوهشکده مطالعات معنوی و موشن گرافیک «حقیقت یوگا» از دیگر بخش های این برنامه در نوبت صبح بود.

براساس این گزارش، در نوبت عصر این برنامه نشست های «نگاهی به ورزش انگاری یوگا»، «بررسی آموزه‌های یوگا و مدیتیشن» و «جریان شناسی یوگا در ایران» نیز دایر می شود.

به شرکت کنندگان حاضر در جلسه گواهی جضور اعطا می شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!