1

ارائه مشاوره های تخصصی فرق و ادیان در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

  • کد خبر : 47512
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
ارائه مشاوره های تخصصی فرق و ادیان در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
غرفه موسسه دارالاعلام در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به ارائه مشاوره های تخصصی در حوزه فرق و ادیان، با رویکرد وحدت شیعه و سنی در تقابل با وهابیت می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد این روزها در محل نمایشگاه های دائمی آستان قدس رضوی در آغازین روزهای بهار طبیعت و قرآن برپاست و علاقه مندان به عرصه قرآن و محافل قرآنی، به بازدید از غرفه ها، گپ وگفت با غرفه داران و اهالی فرهنگ و هنر و بازدید از مجموعه آثار می پردازند.

محمد حاجی پور، مسئول غرفه فرق و ادیان حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، به معرفی پیش زمینه حضور نمایشگاهی و مجموعه فعالیت های موسسه دار الاعلام پرداخت و با بیان این که موسسه دارالاعلام در نقد وهابیت از سال ۸۸ در قم تاسیس شده است، گفت: این موسسه تحت اشراف آیت الله مکارم شیرازی و پس از کنگره تکفیر که مقام معظم رهبری دستور به تشکیل یک جبهه و نهضت علمی متشکل از علمای اسلام برای مقابله با جریان تکفیر دادند تشکیل شد.

وی با بیان این که موسسه دارالاعلام طلبه در دوره های دو ساله و سه ساله دانش پژوه می پذیرد و شعبات آن در اهواز، شیراز، اصفهان و مشهد تأسیس شده است، ابراز کرد: این مؤسسه در مشهد تحت نظر حوزه علمیه خراسان فعالیت داشته و مدرک کارشناسی ارشد سلفی پژوهی را به دانش پژوهان پس از گذراندن دوره سه ساله ارائه می کند.

مسئول غرفه فرق و ادیان حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه قرآن و عترت با بیان این که تاکنون بیش از صد عنوان کتاب در موسسه دارالاعلام چاپ شده است و در اختیار مخاطبان و علاقه مندان قرار دارد، بیان کرد: دو سایت مرجع مقابله با جریان تکفیری از جمله الوهابیت و نقد تکفیر هم تاسیس شده و مقالات و کتب بروز، در آن سایت منتشر می شود.

حاجی پور با بیان این که در شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در عرصه فرق و ادیان از مؤسسه دعوت به حضور شد و حضوری متفاوت پیدا کردیم، عنوان کرد: تمرکز ما در عرصه فرق و ادیان موسسه، همگرایی شیعه و سنی برای مقابله با وهابیت است و رویکرد موسسه به شدت تقریبی و معطوف به وحدت شیعه و سنی در تقابل با وهابیت است.

شایان ذکر است؛ شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تا ۱۱ فروردین ماه هر شب از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل نمایشگاه های دائمی آستان قدس رضوی میزبان علاقه مندان است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.