4

رهبر کلیمیان ایران: صهیونیسم در یهود همانند داعش در اسلام است

  • کد خبر : 56080
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
رهبر کلیمیان ایران: صهیونیسم در یهود همانند داعش در اسلام است
رهبر کلیمیان ایران با اشاره به آموزه‌های تورات از رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک حزب سیاسی یاد کرد که بی‌شرمانه به خاک فلسطین تجاوز می‌کند و از آزادگان جهان خواست تا حساب یهودیان را از این رژیم جدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، خاخام حمامی لاله زار، رهبر کلیمیان ایران در نشست خبری رهبران ادیان برای محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بویژه حمله صهیونیست‌ها به کلیسای ارتدوکس غزه، گفت: از زمان حضرت موسی(ع) تا امروز باورها و اعتقادات یهودیان به خدای یکتا و ارزش‌های انسانی وجود داشته ولی صهیونیسم یک حزب سیاسی است که در اواخر قرن ۱۹ به‌دنبال مسائل ملی‌گرایی که در کشورهای اروپایی وجود دارد، شکل گرفته و متأسفانه صهیونیست‌ها با سوء‌استفاده از برخی آرمان‌ها و عقاید یهود دست به هر اقدامی می‌زنند.

اختلاف بین ادیان یکی از سیاست های صهیونیست هاست
رهبر کلیمیان ایران با تأکید بر اینکه همانگونه که هیچ کسی داعش را نماینده اسلام نمی‌شناسد، کسی هم صهیونیست را نماینده یهود نمی‌داند و نخستین مخالفت‌ها با این رژیم از سوی یهودیان مطرح شده است، افزود: یکی از سیاست‌های تبلیغی صهیونیست‌ها این است که این جنگ‌ها را یک نوع جنگ بین اسلام و یهودیت نشان دهند در حالی که یهود و اسلام به‌عنوان دو دین ابراهیمی همیشه در کنار هم با سازگاری زندگی کردند که همزیستی یهودیان در جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای از این زندگی مسالمت‌آمیز است به گونه‌ای که محله‌های یهودی در بسیاری از شهرها در کنار مراجع دینی یا مساجد جامع بوده است.

دنیای مسیحیت خواستار احیای حقوق مردم فلسطین
سبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران نیز در این نشست رژیم صهیونیستی را دلیل اصلی وجود بحران در غرب آسیا دانست و گفت: دنیای مسیحیت اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی را در غزه و فلسطین محکوم کرده و همواره حامی مردم فلسطین است؛ همان مردمی که به‌دنبال احقاق حقوق خود هستند. سه هفته پیش که جلسه مسیحیان در هندوستان برگزار شد، عملیات رژیم صهیونیستی در منطقه را محکوم کردیم و خواستار احیای حقوق مردم فلسطین شدیم. وی با اشاره به محکومیت کشتار مردم فلسطین از طرف واتیکان، افزود: البته با محکوم کردن کاری درست نمی‌شود و باید مردم جهان اقدامی به عمل آورند.

وانیا سرکیس خور اسقف کلیسای کاتولیک و کلدانی آشور هم سخنان خود را با طرح این سؤالات که سازمان ملل که از حقوق بشر دم می‌زند کجا قرار گرفته و مگر کلیسا و مسجد پناهگاه مردم نیست پس چگونه رژیم صهیونیستی جرأت می‌کند مردم مظلوم غزه را در بیمارستان و کلیسا به خاک و خون بکشد، آغاز کرد و گفت: جامعه جهانی وظیفه دارد به داد مردم غزه برسد درحالی که سران برخی کشورها به اسرائیل می‌روند و از رژیم صهیونیستی دفاع می‌کنند.

ملت‌ها باید بفهمند که بیش از پنج هزار نفر به شهادت رسیده‌اند. اگر این تعداد انسان در کشور خودشان کشته می‌شد ساکت می‌نشستند؟
در این نشست همچنین کشیش والدو از کلیسای شرق آشوری با محکوم کردن جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که آزادانه در کنار سایر ادیان با تفاوت‌های زیاد و تفکرهای متفاوتی که وجود دارد، نظرات خود را بیان می‌کند ولی جنایاتی را که می‌بینیم باورکردنی نیست و امیدواریم کمک‌هایی را از جمهوری اسلامی ایران به مردم فلسطین برسانیم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=56080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!