4
همزمان با ایام الله دهه فجر

ادای احترام به شهدای مسیحی در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 59648
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۴۱
ادای احترام به شهدای مسیحی در آذربایجان‌غربی
جمعی از مسوولان آذربایجان‌غربی همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور در مزار شهدای مسیحی به مقام شامخ آنها ادای احترام کرده و با آرمان های والای شهیدان تجدید میثاق کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای مسیحی شهرستان ارومیه روز سه شنبه همزمان با ششمین روز از ایام الله دهه فجر باحضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه، رییس انجمن آشوریان و همچنین جمعی از خانواده های شهدای آشوری و ارمنی در مزار شهدای روستای ریحان آباد ارومیه برگزار شد و حاضران با اهدای شاخه گل به روح بلند شهیدان ساکو مجنونیانس، هایراپط مقردیجیان و ژوزف هرمز نازلو ادای احترام کردند.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه در این آیین با درود به روح بلند شهیدان اظهارکرد: شهدا ارزشمندترین داده خدا هستند؛ آنان جان خود را در طبق اخلاص نهاده و به خاطر پاسداری از ناموس و وطن از جان خود گذشتند.

کشیش داریاووش عزیزیان ادامه داد: شهدا زمانی که ما در خانه و کاشانه خود به راحتی نشسته بودیم و زندگی می کردیم، از جان خود گذشتند و راهی میدان های جنگ شدند.

وی گفت: در تمامی ادیان شهدا بزرگ و محترم هستند و جان خود را برای وطن تقدیم کرده اند.

وی اضافه کرد: شهدا آرزو و آرمان خود را در چهره امام راحل دیدند و با تاسی از امام خمینی (ره) به جبهه ها رفتند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: شهدا چشم و چراغ ملت هستند؛ آنان اصلی ترین سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم وطن کردند.

عبدالله مددی ادامه داد: نام و یاد شهدا همواره بربلندای تاریخ خواهد درخشید؛ این مقامی که شهدا برای خود کسب کردند به کسی داده نشده است.

وی افزود: پدرو مادر و خانواده شهدا در اجر شهدا سهیم هستند.

وی تاکید کرد: شهدا وحدت و یکپارچگی را به وجود آورند و علاوه بر این آنها اهل شفاعت هستند و هر شهید ۷۰ نفر را شفاعت می کند از این رو دیدار با خانواده شهدا از ارج و قرب خاصی برخوردار است.

شهید ساکو مجنونیانس در بمباران هوایی ارومیه و در سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید؛ شهیدان هایراپط مقردیجیان در بمباران هوایی ارومیه سال ۱۳۶۵ و ژوزف هرمز نازلو سال ۶۸ در منطقه اهوازبه شهادت رسید.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=59648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!