3

رایزنی دبیرکل مجمع جهانی تقریب با مفتی اعظم شرق روسیه

  • کد خبر : 36946
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
رایزنی دبیرکل مجمع جهانی تقریب با مفتی اعظم شرق روسیه
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن بازدید از اداره دينى مركزى مسلمانان روسیه در اوفا، پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه با رئیس این اداره و مفتی اعظم شرق روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سفر به روسیه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف اداره دینی مرکزی مسلمانان روسیه با طلعت تاج الدین رئیس این مرکز و مفتی اعظم مسلمانان شرق روسیه دیدار کرد.

در این دیدار طلعت تاج الدین ضمن خیر مقدم به هیئت ایرانی به بیان تاریخچه اداره دینی مرکزی مسلمانان و زندگی مسلمانان این کشور پرداخت و جشن‌های سالروز پذیرش اسلام در این کشور را تشریح کرد.

همچنین دو طرف درباره رویدادهای جهان بحث و تبادل نظر و از تلاش غرب برای تخریب روابط دوستانه بین مسلمانان ابراز نگرانی کردند.

رئیس اداره دينى مركزى مسلمانان ضمن انتقاد از غرب به دلیل ایجاد گروه‌های تروریستی چون داعش و پرورش ایده‌های افراطی و تحمیل سبک زندگی غرب بر مسلمانان، گفت: در روسیه نیز تلاش‌هایی از سوی غرب برای ایجاد آتش فتنه بین برخی مناطق از جمله چچن انجام شد که به شکست انجامید.

هیئت ایرانی در ادامه از ساختمان‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی روسیه و بخش‌های مختلف اداره امور دینی مسلمانان بازدید و نماز را در مسجد جامع در اوفا اقامه کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین اکبری جدی، رئیس مرکز اسلامی مسکو و مشاور امور فرهنگی و مذهبی سفارت ایران در مسکو، دبیرکل مجمع جهانی تقریب را همراهی کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.