4

زنان داعش پسران نوجوان را به بردگی جنسی می‌گیرند

  • کد خبر : 46707
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
زنان داعش پسران نوجوان را به بردگی جنسی می‌گیرند
گزارش شده است برخی پسران نوجوان ۱۳ یا ۱۴ ساله هم‌زمان از میان زنان داعش همسر موقت چهار زن می‌شوند تا به گسترش دولت اسلامی داعش کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، برخی از زنان داعش که شکست داعش را نمی‌پذیرند و می‌خواهند فرزندان بیشتری به دنیا بیاورند، از پسران بالغ در اردوگاه‌ها به‌عنوان شریک جنسی استفاده می‌کنند.

داعش مدت‌ها است که به شکار جنسی زنان ایزدی، مسیحی، شیعه و حتی سنی می‌پردازد و گاه به‌عنوان برده جنسی آن‌ها را بارها مورد تجاوز گروهی قرار می‌دهد.

برخی از زنان این اردوگاه دیگر نمی‌خواهند با داعش ارتباط داشته باشند و امیدوارند با شکست خلافت داعش، به کشورشان بازگردانده شوند، اما برخی دیگر از پذیرش این شکست سر باز می‌زنند و در پی آن‌اند که فرزندان بیشتری برای داعش بیاورند.

به گزارش اورشلیم پست، اکنون در اردوگاه‌هایی که ۱۰ هزار زن و کودک خارجی در آن نگهداری می‌شوند، شکل جدیدی از رفتار داعشی دیده می‌شود که در آن از پسران نوجوان و بالغ به‌عنوان برده جنسی استفاده می‌کنند.

زنان داعش از برخی از این نوجوانان که سال‌ها در بازداشت داعش بوده‌اند و در این مدت به بلوغ رسیده‌اند، به‌مثابه شریک جنسی استفاده می‌کنند و به آن‌ها دستور می‌دهند هم‌زمان همسر موقت چهار زن شوند و به گسترش دولت اسلامی داعش کمک کنند.

اورشلیم پست گزارش می‌دهد که دو تن از این پسرها، احمد ۱۳ ساله و حمید ۱۴ ساله، در اردوگاه الهول به نگهبانان مراجعه کرد‌ه‌اند و از آنان خواسته‌اند آن‌ها را از زنان طرفدار داعش جدا کنند، زیرا این زنان آن‌ها را وادار کرده بودند هم‌زمان با چهار زن به‌طور موقت ازدواج کنند و پس از انجام کارشان، با چهار زن دیگر ازدواج کنند.

دکتر آنه اسپکهارد، مدیر مرکز بین‌المللی مطالعه افراط‌گرایی خشونت‌آمیز (ICSVE) و دانشیار روان‌پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه جورج تاون، می‌نویسد پسران اردوگاه الروژ نیز مورد استثمار جنسی قرار گرفته‌اند، هرچند گویا استثمار جنسی در اردوگاه الروژ بیشتر برای لذت زنان مسنی است که سال‌ها است همسرانشان را از دست داده‌اند.

دکتر اسپکهارد می‌نویسد هفته گذشته با اسامه، یکی از این پسرها، صحبت کردم که گفت در اردوگاه الروژ که او را برای مراقبت به آن‌جا برده بودند، از او بهره‌کشی جنسی می‌کردند.

او همراه خانواده‌اش مثل بسیاری دیگر در کودکی به سوریه آمده است و کار با اسلحه را نیاموخته یا ازنظر عقیدتی به داعش متعهد نیست. آن‌ها زمانی که تلاش می‌کردند با کمک قاچاقچی‌ها از شر داعش بگریزند، به دست نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) افتادند.

جوانان داعش که کشورهایشان از بازگشت آن‌ها به وطن جلوگیری می‌کنند یا حتی بدتر از آن، مادران داعشی‌شان اجازه بازگشت به آن‌ها نمی‌دهند و در اردوگاه‌ها بزرگ می‌شوند، برای اداره خودمختار شمال شرق سوریه (AANES) مشکلات جدی ایجاد می‌کنند.

نیروهای امنیتی داخلی و مسئولان اردوگاه به مرکز مطالعه بین‌المللی آموزش افراط‌گرایی خشونت‌آمیز گفتند که مادران طرفدار داعش این جوانان را به انجام جرائمی ازجمله تخریب تجهیزات سازمان‌های غیردولتی ارائه‌دهنده خدمات آموزشی و توان‌بخشی، حمله به زنان و کودکانی که مخالف دستورها و قوانین داعش‌اند، پرتاب سنگ به‌سوی آن‌ها، سوزاندن چادرهایشان و شرکت در آموزش‌های استفاده از تسلیحات و واحدهای گشت‌زنی در داخل اردوگاه‌ها وادار می‌کنند.

در اردوگاه الهول از کارمندان سازمان‌های غیردولتی زکات می‌گیرند و به زنان کارمند می‌گویند نقاب بزنند و آن‌هایی را که زکات نمی‌پردازند، به سربریدن تهدید می‌کنند.

اداره خودمختار شمال شرق سوریه در پاسخ به این چالش‌های جدید در حال اتخاذ سیاست و رویه‌ای برای حذف پسران وابسته به داعش از اردوگاه‌ها و جداسازی آنان از مادرانشان است. آن‌ها با اذعان به اینکه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) حامی یکپارچگی خانوادگی است، به استثناهایی اشاره می‌کنند که حتی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز آن را مجاز می‌شمارد، از جمله موارد مشکوک در‌مورد مادرانی که از کودکانشان سوءاستفاده می‌کنند.

چنانچه مادران پسرانشان را به اعمال خشونت وا‌دار کنند و پسران بالغ و بزرگ‌تر مورد سوءاستفاده جنسی قرار بگیرند یا خود به دیگران تجاوز ‌کنند، کار اردوگاه پناهندگی مختل می‌شود. این حذف و جداسازی برای مراقبت از پسران و جلوگیری از آسیب به آن‌ها ضروری است.

به گزارش اورشلیم پست، به‌تازگی هیئتی از کارشناسان سازمان ملل از اداره خودمختار شمال شرق سوریه به‌دلیل حذف و جداسازی پسران وابسته به داعش از اردوگاه‌ها و انتقال آنان به مراکز توان‌بخشی اورکش به‌شدت انتقاد کرده است. در صورتی‌ که سیاست سازمان ملل متحد و قوانین اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، سوریه و اداره خودمختار شمال شرق سوریه همگی با خروج جوانان از خانه‌هایی که در آن سوءاستفاده یا جنایت رخ می‌دهد حمایت می‌کند.

کارشناسان سازمان ملل همچنین هشدار دادند که این پسران ممکن است مفقود یا فروخته شوند، اما مدیر اردوگاه الروژ که ناظر بر این انتقال اخیر بود اطمینان داد که مقام‌های اردوگاه آن‌ها را به‌صورت رسمی به مقام‌های قضایی اداره خودمختار شمال شرق سوریه تحویل داده‌اند.

زمانی که زنان طرفدار داعش دریافتند احتمال دارد پسرانشان را به مراکز توان‌بخشی منتقل کنند، در تلگرام و سایر پلتفرم‌ها درخواست کمک مالی کردند تا بتوانند آن‌ها را پنهانی از این مراکز خارج کنند و به جنگجویان داعش بدل کنند. مرکز بین‌المللی مطالعه آموزش افراط‌گرایی خشونت‌آمیز نیز گزارش داد که در مواردی این کار با موفقیت انجام شد و درواقع این جوانان ناپدید شدند.

اینکه زنان کشورهای غربی اجازه دارند از بازگشت فرزندانشان ممانعت کنند، چون به بازگشت خلافت داعش امیدوارند و سعی می‌کنند آنان را به‌صورت غیرقانونی برای داعش بفرستند جنایت است. به‌علاوه، پسران وابسته به داعش نیز در این اردوگاه‌ها بزرگ می‌شوند و به مردانی جوان تبدیل می‌شوند که از کودکی بر اثر بمباران، حملات داعش و حالا زنانی که از آن‌ها بهره‌کشی جنسی می‌کنند، آسیب دیده‌اند.

باید آن‌ها را به مراکز توان‌بخشی رساند یا به خانه بازگرداند، حتی اگر این کار به معنای جداسازی آن‌ها از مادرانشان باشد. اگر این پسرها همچنان تحت استثمار زنان طرفدار داعش باشند، طولی نمی‌کشد که به ارتشی از مردان داعش بدل می‌شوند که از این اردوگاه‌ها بیرون آمده‌اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!