1

واکاوی بدعت تجسم چهره قطب در نماز

  • کد خبر : 46230
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
واکاوی بدعت تجسم چهره قطب در نماز
در مطالب منتشرشده در خصوص جعلیات فرقه نعمت الهیه در خصوص احکام نماز به‌صورت گذرا اشاره شد در این مجال قصد داریم با بررسی بیشتر این جعلیات، مبانی فقهی و نظرات عالمان دینی را بیان نماییم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یکی از بدعت‌های آشکاری که سران فرقه نعمت الهیه گنابادیه در خصوص نماز درست کردند و دراویش بیچاره را به اجرای آن اجبار کرده‌اند، تجسم صورت قطب وقت در حال نماز است. ملا سلطان گنابادی دریکی از مکتوباتش به‌صراحت اعلام می‌کند که این موضوع در میان مرتاضین عجم رواج داشته تجسم پیکر پیر خود را در ریاضت‌های جسمی و روحی‌شان فراموش نمی‌کردند و دراویش هم بایستی به این امر پایبند باشند.

این تجسم چهره قطب به اینجا ختم نمی‌شود بلکه در دستورات و اوامر سران این فرقه صوفیه خطاب به دراویش آمده است چهره قطب معلوم‌الحال وقت فرقه، صورت نازله حقیقت ملکوتی امام معصوم (ع) است!! و تجسم این چهره سبب می‌شود اعمال و عبادات مریدان مقبول درگاه حق قرار گیرد و مایه تقرب آنان به خداوند خواهد شد!!!

عالم گران‌قدر جهان تشیع میرزای قمی در کتاب جامع الشتات آورده است تصور صورت مرشد خلاف عقل و نقل است و آن عملی ضد ذکر و یاد خدا است. در کتاب یادداشت‌های استاد شهید مطهری با ذکر مطالبی از مکتوبات ملا سلطان گنابادی، در باب این بدعت آشکار و رایج در میان دراویش، به‌صراحت با تکیه‌بر مبانی شریعت اسلام ناب محمدی آن‌یک شرک مسلم دانسته است.

با روشنگری‌های عالمانه علمای زبده و مراجع عظام تقلید در خصوص تعصب و پایبندی دراویش به این بدعت آشکار، همانند لکه ننگ و خواری برای فرقه نعمت الهیه به‌حساب آمد. اقطاب و مشایخ مؤخر فرقه نعمت الهیه همچون حسین تابنده سعی کردند با برداشت‌های تصنعی از روایت بی‌اعتبار منسوب به حضرت رضا علیه‌السلام آن را توجیه کند. این موضوع به‌قدری دراویش را مورد خدشه و تخریب قرار داده بود که علی تابنده در دهه هفتاد، اعلام کرد تجسم صورت قطب فرقه یک تهمت محض است و چنین دستوری نرسیده است. این موضوع از ممنوعیت‌های قطب فعلی فرقه محسوب می‌شود که هرگز به خود اجازه نمی‌دهد در حضور جمع و به‌صورت آشکار در این مورد صحبت یا حتی اشاره کوتاهی بکند.

با قدری تفکر می‌توان مسیر شیطانی دراویش نعمت الهیه را مشاهده کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.