0

ادامه واکنش‌ها به قرآن‌سوزی در اوکراین؛ هشدار از شعله‌ور شدن نبردی مذهبی

  • کد خبر : 47015
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
ادامه واکنش‌ها به قرآن‌سوزی در اوکراین؛ هشدار از شعله‌ور شدن نبردی مذهبی
اقدام اخیر شماری از سربازان اوکراینی در توهین به قرآن کریم با محکومیت گسترده از سوی مسلمانان مواجه شده و از سویی رئیس‌جمهور چچن بر تعهد خود برای یافتن و مجازات توهین‌کنندگان به قرآن تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شیخ عبدالله جابری، دبیر کل «جنبش امت» در لبنان با محکوم کردن هتک حرمت قرآن از سوی چند سرباز اوکراینی، این اقدام را در راستای تبدیل جنگ اوکراین به جنگی مذهبی توصیف کرد.

به گفته جابری هتک حرمت قرآن در اوکراین شبیه به اقدامات صهیونیست‌ها در توهین به مقدسات است. طراح این اقدامات، یک عامل و به دنبال تبدیل جنگ خود به نبردی مذهبی هستند.

دبیر کل جنبش امت افزود: رهبران اوکراین امروز باید در مورد این اقدام توضیح داده و از مسلمانان عذرخواهی کنند، آنها به این سربازان اجازه این سوءاستفاده را داده‌اند و این اولین بار نیست، زیرا قبل از این اقدامات نیز تخلفات متعددی وجود داشته است، اما این اولین موردی است که در رسانه‌ها انتشار یافته است.

وی تأکید کرد: سازمان‌های اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان‌های حقوق بشر باید موضع روشنی در قبال این جنایت داشته باشند.

جابری تصریح کرد: باید به این سربازان اوکراینی‌ که به قرآن توهین کرده‌اند تذکر و هشدار داد: که سرنوشت آنها نباید مانند سرنوشت داعش باشد، این اقدام مانند اقدامات داعش است و ما این اقدامات و حاصل آن را دیده‌ایم. ما خطاب به توهین‌کنندگان می‌گوییم آلت دست دیگران نباشید.

شماری از سربازان اوکراینی متعلق به واحدهای نئونازی که علیه نیروهای روسی در اوکراین می‌جنگند، اخیراً کلیپی را انتشار داده‌اند که در آن شماری سربازان این واحدها به قرآن توهین می‌کنند.

استاندارهای دوگانه غرب در مواجهه با هتک حرمت‌ها

محمد البغداد، مدیر رسانه و اسناد شورای عالی اسلامی در الجزایر، با اشاره به «شیوه وقیحانه» هتک حرمت نسخه‌های قرآن کریم توسط سربازان نیروهای اوکراینی این اقدام را محکوم کرد.

البغداد این اقدام را نقض آشکار ارزش‌ها و استانداردهایی توصیف کرد که مدعی تأکید غرب بر احترام به مقدسات و قدردانی از فرهنگ‌های مختلف است. به گفته وی این شاهدی جدید بر تناقض غربی‌ها در مواجهه با دیگران و فرهنگ‌های مختلف است.

ادامه واکنش‌ها به قرآن‌سوزی در اوکراین؛

البغداد تأکید کرد: این جنایت که تنها محکوم کردن آن کافی نیست، چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار احترام به مقدسات مسلمانان و تلاش برای بهره‌مندی از ماه مبارک شد؛ ماهی که موسم همبستگی میان مردم برای مقابله با تجاوز به حقوق مظلومان توصیف شد.

توهین به قرآن و ایدئولوژی افراطی جدید در اوکراین

صادق النابلسی، محقق امور اسلامی در لبنان حادثه هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم توسط نیروهای افراطی اوکراینی را محکوم کرد.

صادق النابلسی در گفت‌وگویی با شبکه روسیا الیوم، این اقدام را در راستای یک ایدئولوژی افراطی جدید در اوکراین توصیف کرد که به دنبال تعمیق درگیری‌های مذهبی است. وی این ایدئولوژی را «زلینیسکیسم» نامید.

نابلسی این اقدام را پیامی از سوی افراط‌گرایان اوکراینی به سربازان مسلمان ارتش روسیه توصیف کرد که حاکی از آن است: «اگر به جنگ ادامه دهید، ما به دنبال انتقام از شما با هر ابزاری هستیم.»

تعهد رمضان قدیروف به مجازات توهین‌کنندگان
از سویی رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور چچن نیز با محکومیت این اقدام عهد کرد: سربازان اوکراینی را که به قرآن کریم تعرض کرده‌اند، پیدا و مجازات خواهد کرد.

قدیروف در واکنش به اقدام سربازان اوکراینی نوشت: این فاشیسم و ​​شیطان‌پرستی واقعی در شماست. اگر فقط یک چچنی یا یک مسلمان در آن نزدیکی بود، حتی جرئت دست زدن به قرآن را نیز نداشتید.

وی افزود: من از هیچ تلاش و امکاناتی برای یافتن و مجازات شما دریغ نمی‌کنم. من از خداوند متعال درخواست می‌کنم که پایان کار شما را تسریع کند.

قدیروف همچنین مسلمانانی که در صفوف رژیم کیف می‌جنگند را به شدت محکوم کرد و گفت: چگونه در کنار افرادی می‌جنگید که به قرآن توهین می‌کنند و دشمنان خداوند هستند.

تندروهای نیروهای اوکراینی که ارتش روسیه در عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین با آنها می‌جنگد، کلیپی را منتشر کردند که در آن به قرآن کریم اهانت کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.