به گزارش پایگاه خبری مفاز، در دین اسلام یک دیدگاه و سیاست واحد دینی نسبت به افراد تراجنسیتی وجود ندارد و از در کشورهای مختلف اسلامی رویدکردهای متفاوتی وجود دارد. به طور مثال در مصر شورای علمای ارشد الازهر تغییر جنسیت را کاملا رد می کند.
عباس شومان، دبیرکل شورای علمای ارشد الازهر در قاهره، می گوید: «برای ما… تغییر جنسیت کاملاً مردود است».
شومن می افزاید این خداوند است که جنسیت جنین را تعیین کرده است و مداخله در تغییر آن، تغییر در خلقت خداوند بوده و این کاملا مردود است.
در ایران نیز آیت الله خمینی (ره) با صدور فتوایی در مورد افراد تراجنسیتی زمینه حمایت رسمی از عمل برای تغییر جنسیت را باز نمود.
نگاه مسیحیت به افراد تراجنسیتی
کلیسای کاتولیک نیز با تغییر جنسیت مخالف است و بیشتر فرقه های دیگر مسیحیت نیز در مورد افراد تراجنسیتی دیدگاه مشابهی دارند. به عنوان مثال “کنوانسیون باپیست جنوبی به عنوان بزرگترین فرقه پروتستان در ایالات متحده آمریکا” در سال ۲۰۱۴ میلادی قطع نامه ای را در مورد افراد تراجنسیتی تصویب نمود که دخالت انسان در تعیین جنسیت را رد می کرد.
براساس این قطع نامه این خداوند است که دو انسان را در دو جنس متمایز و مکمل مرد و زن آفریده است، هویت جنسیتی با جنسیت بیولوژیکی تعیین می شود و درک و تصمیم انسان در خلقت خداوند نقشی ندارد.
با این وجود بسیاری از فرقه های اصلی پروتستان ها از عضویت ترنس ها به عنوان عضو کلیسا یا کشیش استقبال می کند. کلیسای انجیلی لوتری آمریکا در سال ۲۰۲۱ یک ترنس را به عنوان اسقف انتخاب نمود.