5

رادیوهای اینترنتی در خدمت نشر عقاید انحرافی فرقه‌ها

  • کد خبر : 37893
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
رادیوهای اینترنتی در خدمت نشر عقاید انحرافی فرقه‌ها
رادیوهای اینترنتی نوعی رادیو هستند که قابلیت پخش به‌صورت زنده یا غیر مستقیم از بستر فضای مجازی دارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رسانه نوینی به‌نام “رادیوهای اینترنتی” در خدمت فرقه‌ها قرار گرفته تا در عصر رسانه‌ها همگام با پیشرفت علم و فن‌آوری از به‌روزترین قابلیت‌های رسانه‌ای برای ترویج عقاید انحرافی خود بهره ببرند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، امکان نصب نرم‌افزار این رادیوها بر روی گوشی‌های هوشمند است که به نظر میر‌سد متولیان امر باید اهتمام جدی‌تری برای کنترل و مقابله با پدیده “استفاده فرقه‌ها و گروهک‌ها از رادیوهای اینترنتی” در راستای جلوگیری از آلوده شدن افراد جامعه داشته باشند.

از شگردهای فرقه‌ها برای علاقه‌مند کردن افراد به نصب این نرم‌افزارها و استفاده از رادیوهای اینترنتی، تبلیغ آن‌ها به‌عنوان “رادیوهای موسیقی و آواز” است تا بلکه از این طریق بتوانند افکار منحرف کننده خود را به مخاطب القا کنند.

رادیوی اینترنتی نوعی رادیو هستند که قابلیت پخش به‌صورت زنده یا غیر مستقیم از بستر فضای مجازی دارند. در این نوع از رادیوها بر خلاف رادیوهای فرکانسی قابلیت‌های ویژه‌ای وجود دارد که به‌عنوان نمونه می‌توان به “وابسته نبودن به مکان”، “تعداد شبکه‌های نامحدود برای یک منطقه”، “کیفیت مطلوب در حین پخش و ضبط” و “امکان شمارش شنوندگان” اشاره کرد.

“تعامل با مخاطب” و دادن اختیار انتخاب قطعات توسط شنونده در اینترنت، از ویژگی‌های جالب رادیوهای اینترنتی است که در نقطه مقابل آن، در رادیوهای معمولی امکان این تعامل وجود ندارد.

خصوصیات منحصر به‌فردی که در پیش آمد، علاوه بر آن‌که می‌توانند در خدمت موضوع‌های مفید قرار گیرد، اما از طرفی فرصت مغتنمی را در اختیار فرقه‌های انحرافی قرار داده تا در محیط پهناور مجازی به جولان بپردازند که برای مقابله یا تبدیل این تهدید به فرصت می‌بایست برنامه ریزی جامعی صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37893

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!