3

همبستگی پیروان ادیان توحیدی در استانبول برای حمایت از فلسطین

  • کد خبر : 57754
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۱۰
همبستگی پیروان ادیان توحیدی در استانبول برای حمایت از فلسطین
پیروان ادیان آسمانی در نمایش همبستگی میان ادیانی با فلسطین در استانبول گردهم آمدند تا جنایات اسرائیل علیه مردم غزه را محکوم کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پیروان ادیان آسمانی در نمایش همبستگی میان ادیانی با فلسطین در استانبول گردهم آمدند تا جنایات اسرائیل علیه مردم غزه را محکوم کنند و خواستار ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی شوند.

خاخام «یسرائیل دیوید ویس» با لباس سنتی یهودیان همراه با چفیه فلسطینی، رژیم صهیونیستی را به دلیل “کشتار دسته جمعی فلسطینی‌ها در غزه محکوم کرد و گفت که هدف از این اقدامات انسانیت زدایی از فلسطینی‌هاست.

خاخام ویس که از نیویورک به استانبول برای شرکت در اجلاس سران اروپا برای فلسطین که توسط مجمع مسلمانان اروپا سازماندهی شده بود، سفر کرده بود، تاکید کرد که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه هیچ ربطی به یهودیت یا اسلام ندارد.

این خاخام ضد صهیونیسم در حاشیه این اجلاس با اشاره به حمایت های بشردوستانه یهودیان از سرزمین های عربی در دوران آزار و اذیت در اروپا به آناتولی گفت: ما به معنای واقعی کلمه صدها سال است که به عنوان یهودی و مسلمان با هم زندگی می کنیم.

وی گفت که اسرائیل از نام یهودیت برای اعلام جنگ با مردم فلسطین استفاده می کند و آنها را به عنوان یهودی ستیز معرفی می کند.

ویس تاکید کرد که مرگ یک هزار و 200 اسرئیلی در روز 7 اکتبر اگرچه تلخ بود اما این مرگ ها نتیجه اشغالگری اسرائیل است که علت اصلی مشکل است.

او این سوال را مطرح کرد که چگونه رژیم صهیونیستی می تواند مردم فلسطین را بدنام کند و اهریمنی جلوه دهد؟

این خاخام همچنین گفت: ما نمی توانیم ساکت باشیم. ما یهودی هستیم و چون یهودی هستیم، باید بایستیم و بگوییم که این کشتارها درست نیست. به نام ما نیست و ما کاملا به این موضوع اعتراض داریم؛ ما با مردم غزه و فلسطین می گرییم و درد می کشیم.

وی افزود: اسرائیل یک دولت مذهبی نیست، یک دولت یهودی نیست. آنها فقط از دین و نام اسرائیل و ستاره داوود برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می‌کنند.

پدر الیاس عوض، کشیش ارتدوکس یونانی در رام الله هم در مورد رنج فلسطینیان صحبت کرد و بر اتحاد مسلمانان و مسیحیان در دفاع از میهن خود تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که مردم فلسطین یکی هستند، مسیحی و مسلمان.

عوض از جامعه جهانی خواست تا «جنگ ویرانگر» و کشتار کودکان و زنان بی گناه در غزه را متوقف کند و از مردم فلسطین و مقدسات آنها دفاع کند.

ما از تمام جهان می خواهیم که برای آرمان ما برای ایجاد یک کشور آزاد فلسطینی با پایتختی بیت المقدس بایستند.

پدر عوض در مورد جشن های کریسمس امسال گفت که آنها تصمیم گرفته اند همه جشن ها را لغو کنند و خود را فقط به مراسم مذهبی محدود کنند.

وی با بیان اینکه آنها در خط مقدم دفاع از آرمان هستند، گفت: جنگ علیه همه مردم فلسطین با تمام مقدسات، افراد، تاریخ، شهرها و روستاها در جریان است.

«نفیقولا آشیروف»، رئیس مشترک شورای مفتیان روسیه، به نمایندگی از مسلمانان نیز به آناتولی گفت: اسرائیل رژیمی است که مرتکب جنایات فجیع می شود و هزاران و هزاران نفر را می کشد.

مفتی روسیه با پرداختن به این وضعیت از منظر مسلمانان، اقدامات اسرائیل را به عنوان جنایات سنگین محکوم کرد .

وی در این باره گفت: امروز فلسطینی ها به ویژه برادران ما در غزه علیه اشغالگری و علیه بی عدالتی قیام می کنند.

نماینده مسلمانان در این راهپیمایی بر اهمیت اماکن مقدس در بیتالمقدس برای مسلمانان سراسر جهان تاکید کرد.

وی با ابراز نگرانی گفت: مسلمانان بر مسجد الاقصی حاکمیت کامل ندارند و اسرائیلی‌ها می‌توانند هر طور که می‌خواهند وارد این مکان مقدس شوند و در عین حال دیگران را در معرض ظلم قرار دهند و آنها را بیرون کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!