1

نگاه جهانشمول امام باعث شد اقلیت‌های دینی هم فرزندان خود را فدا کنند

  • کد خبر : 28132
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
نگاه جهانشمول امام باعث شد اقلیت‌های دینی هم فرزندان خود را فدا کنند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با نگاه جهانشمول امام (ره) جهاد و مقاومت و سازندگی و خدمت به هم نوع ترویج و در سطح جهان اسلامی ترویج پیدا کرد که نمونه های آنرا در سال های اخیر از سوی مدافعان حرم و کادر بهداشت و درمان می بینیم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، احمد راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به ایام الله دهه فجر سال جاری با عنوان انقلاب اسلامی، معنویت و بصیرت، خدمت صادقانه اظهار داشت: با وقوع انقلاب اسلامی اندیشه متعالی حضرت امام (ره) زیربنا و فونداسیون شکل‌گیری ساختار نظام جمهوری اسلامی شد.

وی افزود: این اندیشه‌ برای عصر جدید گرچه در ابتدا ناشناخته بود اما هرچه پیش رفتیم این اندیشه در بزنگاه‌های سخت هم انقلاب اسلامی را در سراسر جهان پیش برد به گونه‌ای که سنگرهای بزرگی در عرصه‌های بین‌المللی فتح شد و هم در داخل کشور در برابر همه هجمه‌ها، فشارها و سلطه‌جویی‌های قدرت‌های بزرگ جهانی به ویژه ایالت متحده آمریکا توانست کشور را از شرایط سخت و بحرانی عبور دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ اندیشه متعالی حضرت امام (ره) برگرفته از مکتب اسلام ناب محمدی در برابر اندیشه پسامدرنیسم ایالت متحده آمریکا که تلاش می‌کرد با ایجاد تساهل و تسامح و طرح اسلام آمریکایی از پایه کشورهای اسلامی را به نقطه انفعال برساند؛ به گونه‌ای که حضرت امام برای هدف قرار دادن اسلام آمریکایی و معرفی این چهره انحرافی از اسلام تلاش‌های زیادی کردند تا چهره ناب اسلام را در قالب اندیشه، جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت به جهانیان معرفی کنند.

وی گفت: این اندیشه بلند علاوه بر آنکه در ابتدای پیروزی انقلاب سبب پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی شد بعد از آن و در بزنگاه‌های خطرناک کشور را نجات داد، به گونه‌ای که در اوایل انقلاب دربرابر تجزیه‌طلبی قومیت‌ها در سراسر کشور یک جریان مستحکمی را در برابر تجزیه‌طلبان و جریان باقیمانده از سلطنت پهلوی شکل داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اندیشه سبب شد تا اقصی‌نقاط ایران و از قومیت‌های مختلف نظیر کرد، لر، عرب، ترک، بلوچ و ترکمن در برابر زیاده‌خواهی جریان تجزیه‌طلب ایستادگی کند و با تقدیم هزاران نفر از فرزندان عزیز در جبهه حفظ یکپارچگی و امنیت کشور به دست آمده و فرهنگ جهاد، ایثار و گذشت را از اندیشه امام راحل عملیاتی شد.

راستینه اظهار داشت: در دوران مقدس همین اتفاق در صحنه‌های مختلف شکل گرفت به گونه‌ای که تابلوی بزرگی از ایثار و گذشت با  اندیشه حضرت امام در طول هشت سال دفاع مقدس ترسیم شد.

وی خاطرنشان کرد: این اندیشه بعد از دوران دفاع مقدس در قالب جهاد سازندگی رنگ و بوی جدیدی گرفت به گونه‌ای که جوانان ما در اقصی‌نقاط دور افتاده کشور برای بازسازی و حل مشکلات کشور حضور پیدا کردند و از آسایش و رفاه و شهرنشینی خود عبور کردند و شکل جدیدی از این تفکر به صورت میدانی شکل گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه ایثار، مقاومت و جهاد در تمامی زوایای مختلف جامعه ما تنیده شده و در دانشگاه‌ها و در جریان نخبگی و بین کادر بهداشت و درمان در ایام شیوع کرونا به خوبی نمایان شده است.

راستینه گفت: این فرهنگ همان اندیشه نابی بود که حضرت امام (ره) در قالب مکتب انقلاب اسلامی به دنیا معرفی کرد و امروز در اقصی‌نقاط دنیا و در جبهه مقاومت جلوه‌های بزرگ گذشت، ایثار و شهادت را در بین مردمان مسلمان و غیر مسلمان شاهد هستیم. به گونه‌ای که این فرهنگ به قدری متعالی بود که حتی اقلیت‌های دینی در کشور ما از جریان مسیحیت تا … در دوران دفاع مقدس فرزندان خود را تقدیم کردند و چهره جدیدی از ایثار به تصویر کشاندند.

وی افزود: نگاه جهان‌شمول حضرت امام (ره) فقط شامل حال مردم فهیم ایران نشد و علاوه بر آنکه مسلمانان جهان را با خود همراه کرد نگرش‌های دینی دیگر را هم با خود همراه کرد. به گونه‌ای که در دوران مقابله با داعش جریان‌های مختلفی از اقلیت‌های دینی در برابر تکفیری‌ها به صف شدند و مجاهدانه به میدان آمدند و تصویر زیبایی از حضور اقلیت‌ها و تفکرات مختلف زیر پرچم جهاد، ایثار و مقاومت به تصویر کشیده شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=28132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!