3
در نایروبی بررسی شد؛

تلاش‌های امام خمینی(ره) برای وحدت و گفت‌وگوی ادیان

  • کد خبر : 50034
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
تلاش‌های امام خمینی(ره) برای وحدت و گفت‌وگوی ادیان
استاد دانشگاه نایروبی و نماینده فرهنگی ایران در کنیا دیدار و در خصوص میراث امام خمینی(ره)، اهمیت ترویج گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و وحدت میان جوامع مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حسن کینیوا، استاد گروه فلسفه و مطالعات دینی دانشگاه نایروبی ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا با محمدرضا خطیبی، نماینده فرهنگی کشورمان دیدار کرد و گسترش و تحکیم روابط فرهنگی بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد.

کینیوا که مقاله‌ای با عنوان «تلاش امام خمینی(ره) برای وحدت و گفت‌وگوی ادیان» در وبینار مربوط به بزرگداشت سالروز رحلت امام(ره) ارائه کرده بود، بر اهمیت تلاش‌های امام خمینی(ره) برای ارتقای وحدت میان جوامع مختلف مذهبی و فرهنگی و اهمیت گفت‌وگوی ادیان در ترویج همزیستی مسالمت آمیز متمرکز تأکید داشت.

وی نسخه‌هایی از روزنامه‌های بین ادیان و فرهنگ‌ها که گروه فلسفه و مطالعات اسلامی دانشگاه نایروبی به چاپ می‌رساند و کتاب تألیفی خود با عنوان «تکه‌های من» را به نماینده فرهنگی کشورمان اهدا کرد.

در ادامه، دو طرف در مورد میراث امام خمینی(ره)، اهمیت ترویج گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و وحدت میان جوامع مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین، تجربیات و ایده‌های خود را به اشتراک گذاشتند و درک عمیق تر و احترام متقابل را برای دیدگاه‌های یکدیگر تقویت کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!