3
محقق حوزوی مطرح کرد؛

آموزش اسلام هراسی خلاق در مدارس ابتدایی بریتانیا

  • کد خبر : 38320
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۲۳
آموزش اسلام هراسی خلاق در مدارس ابتدایی بریتانیا
هاتف الحسینی گفت: در فصل یازدهم کتاب آموزش خلاقانه تعلیمات دینی در دوره ابتدایی( Teaching Religious Education Creatively) ، درباره اسلام هراسی و آموزش خلاق تعلیمات دینی می‌پردازد، در این فصل طریقه بیان اسلام هراسی برای بیگانه سازی نسل کودک در بریتانیا را به معلمان آموزش می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سید جعفر هاتف الحسینی نویسنده کتاب میسیولوژی است. او چند سالی است با پژوهش در علم میسیولوژی و اسناد تاریخی تبشیری توانسته تکنیک‌های مسیحیت تبشیری را شناسایی کند و همین‌طور به مطالعه تاریخ معاصر حوزه علمیه پرداخته است.

او مدعی است که اسلام هراسی خلاق در مدارس ابتدایی بریتانیا به کودکان آموزش داده می‌شود.

وی درباره چرایی و چگونگی این اقدام انگلیس، در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، عنوان می‌کند: انگلیس ازجمله حکومت‌هایی است که خیلی زود متوجه وجه تمایز اسلام ناب محمدی از دیگر اسلام‌های افراطی و یا تفریطی دنیا شد.

هاتف الحسینی می‌افزاید: ریشه خصومت انگلیس با اسلام ناب محمدی از این وجه تمایز و به‌نوعی کارآمدی اسلام ناب آغاز می‌شود، لذا در سده‌های گذشته همیشه انگلیس جز دشمنان درجه نخست اسلام ناب محمدی و مهد آن یعنی ایران به شمار می‌رفته است و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذاری نکرده است.

او می‌گوید: داعش و گروه‌های افراطی اسلام نما براساس اسناد لو رفته، همواره به‌وسیله بریتانیا و کشورهای خارجی حمایت می‌شدند تا با نسل‌کشی در کشورهای مسلمان به اهداف سیاسی خود برسند.

هاتف الحسینی اذعان می‌کند:اما جای سؤال این است چطور بریتانیا که خود اسپانسر این گروه‌های افراطی در مناطق مسلمان بوده است، داعش را به‌عنوان اسلام ناب محمدی معرفی می‌کنند !

او خاطرنشان می‌کند: سن کودکی، سنی است که شخصیت افراد در حال هویت گیری بوده و به اذعان کارشناسان و روانشناسان می‌توان با تثبیت هویت فرهنگی و دینی به آن‌ها بیاموزیم تا در آینده با صلح و دوستی کنار یکدیگر زندگی کنند یا به‌گونه‌ای این تضادها و تشنج‌ها به نسل بعدی انتقال یابد که عواقب خطرناکی دارد.

محقق حوزوی ابراز می‌کند:متأسفانه نمی‌توان آموزش خلاق اسلام هراسی را در بریتانیا نادیده گرفت چون در آینده نسل جوان بریتانیا همه ضد اسلام و مسلمانان خواهند شد و نسل‌های بعدی کاملاً ضد اسلام و نژادپرست می‌شوند.

هاتف الحسینی متذکر می‌شود: در کتاب آموزش خلاقانه تعلیمات دینی در دوره ابتدایی( Teaching Religious Education Creatively) از سالی التون-چالکرافتSally Elton-Chalcraft) )، انتشارات Routledge انگلستان در سال ۲۰۱۴، فصل یازدهم کتاب، درباره اسلام هراسی و آموزش خلاق تعلیمات دینی می‌پردازد، در این فصل طریقه بیان اسلام هراسی برای بیگانه سازی نسل کودک در بریتانیا را به معلمان آموزش می‌دهند، این اقدامات فقط باعث تشنج و جنگ ادیانی در آینده خواهد شد.

او ادامه می‌دهد: در جامعه اسلامی ایران همه فرهنگ‌ها و ادیان مورداحترام هستند و به کودکان آموزش داده می‌شود تا با حفظ هویت دینی خود با ادیان دیگر دوست و مهربان باشند.

محقق حوزوی تصریح می‌کند: با تأسف چند سال پیش در ایران، فردی به‌اشتباه در مورد یک کودک غیرمسلمان نظر شخصی داد و این اقدام کوچک شخصی، به‌عنوان عملکرد ایران اسلامی به سازمان‌های جهانی ارائه شد !

هاتف الحسینی می‌گوید: اما سؤال مطرح است که چطور «آموزش خلاق اسلام هراسی» به‌طور آموزش سیستماتیک در منابع تدریسی بریتانیا وجود دارد و هیچ سازمان جهانی به این جریان سازی افراطی و نژادپرستانه و ضد دینی موضع‌گیری نمی‌کند؟

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.