2

چرا یوگا برای غرب مهم است؟

  • کد خبر : 50164
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
چرا یوگا برای غرب مهم است؟
برهماچاریا که در یوگا به معنای ترک شهوت است در ظاهر موضوع زیبا و مترقی است اما مانند نفی خشونت وقتی به آموزه های برگرفته شده از عرفان هندویی در یوگا توجه می شود...

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اگر در مباحث و مفاهیمی که یوگا به‌عنوان یک ارزش از آن یاد می‌کند بررسی محققانه‌ای صورت پذیرد به‌خوبی علت میل غرب برای ترویج یوگا مخصوصاً در کشورهای اسلامی و ایران عزیز بهتر و بیشتر عیان خواهد شد.

اَهیمسا در یوگا به معنای پرهیز از خشونت یاد می شود اما در شماره قبل بررسی کردیم که این موضوع در یوگا چقدر با اصول انسانی تفاوت دارد. این شعار به ظاهر زیبا علاوه بر اینکه با متون دینی کاملاً متضاد است، خواسته یا ناخواسته در خدمت آمال آدمکشان و متجاوزان است.

اما مانند همین موضوع در مسئله مدیریت غرایز جنسی نیز مطرح است.

برهماچاریا که در یوگا به معنای ترک شهوت است در ظاهر موضوع زیبا و مترقی است اما مانند نفی خشونت وقتی به آموزه های برگرفته شده از عرفان هندویی در یوگا توجه می شود پرده از اصل این واژه برداشته می شود.

در حقیقت این تعریف ترک شهوت با تعریف اسلام از ترک شهوت، تفاوت ماهوی دارد. ترک شهوت در یوگا یعنی، یک یوگی اگر نمی تواند شهوت را ترک کند باید آنقدر در آن غوطه ور شود و افراط کند تا دل چرکین و زده شود!!

این بدان معناست که فرد هیچ محدودیتی نداشته باشد و تا هر زمان و با هر فرد محرم یا نامحرم که می تواند اعمال منافی عفت و خلاف شرع انجام دهد تا از شهوت متنفر شود!!

حال باید پرسید مگر می شود غرق در فساد شد و به شکل حیوانی غرایز را پاسخ داد و بعد انسان شد و به مراحل مترقی رسید!؟

مگر فردی که به افراط در شهوت می رسد توان برگشت و تنفر دارد؟! چنین مسئله شاید برای هر چند میلیون نفر به یک نفر هم نرسد که از شهوت و غرایز جنسی متنفر شوند!

روش بی مبنا، سخیف و غیر انسانی که در یوگا ترویج می شود و دین اسلام، چنین روشی را از اساس باطل می داند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!