2

BTS در سازمان ملل و کاخ سفید

  • کد خبر : 51128
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
BTS در سازمان ملل و کاخ سفید
گروه کی‌پاپ BTS نماینده ویژه کره جنوبی در سازمان ملل، با عنوان فعالیت‌های آب و هوایی و کمپین ضد خشونت و... سخنرانی می‌کنند. اما در واقع این مقدمه‌ای است که آنها با یک شهرت جهانی، آموزه‌های نظام سرمایه‌داری را تبلیغ کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، گروه پسرانه BTS سعی می‌کنند علاوه بر شهرت اجتماعی در حیطه کی‌پاپ، یک جایگاه فراملی سیاسی و فرهنگی خاصی را برای خود تعریف کنند. وقتی یک گروه یا شخص دارای جایگاه اجتماعی خوبی است، می‌تواند اثرگذاری بالایی بر مخاطبان خود داشته باشد؛ مخصوصاً اگر این جایگاه اجتماعی در حیطه‌های حقوق بشر، محیط زیست و خیریه و… باشد. بسیاری از فرقه‌ها، شبه‌معنویت‌ها و گروه‌ها از همین روش استفاده می‌کنند؛ مثلاً دالایی‌لاما رهبر بودائیان تبت، که عقاید انحرافی الحادی، همراهی و تأیید ظلم حاکمان ظالم،[1] دگرباشی، طرفداری از نظام سرمایه‌داری و… را سرلوحه کار خود دارد، با ژستی روشنفکرانه دم از صلح جهانی، همزیستی مسالمت‌آمیز و کمک انسان‌ها به‌ هم و… می‌زند و در قالب یک شخصیت موجه و مثبت، فعالیت‌های غیراخلاقی و غیرانسانی خود را نشر می‌دهد؛ از این‌رو نظام استکبار هم از این شخص حمایت می‌کند و جایزه صلح نوبل را به او می‌دهد.

در بحث BTS هم همین جریان وجود دارد، BTS پسران دختر‌نمائی هستند که ترویج کننده ظاهرپرستی، تجمل‌گرایی، ظلم‌پذیری، طرفداری از فرهنگ و سیاست غرب، مُبلغ عریانی، همجنس‌گرایی، زندگی با فلسفه اومانیسم، لذت گرایی و… می‌باشند؛ پس نظام سرمایه‌داری و استکبار سعی می‌کند به شهرت این گروه بیافزاید و از آنها حمایت کند. گروه کی‌پاپ BTS از کره‌جنوبی، به‌منظور ملاقات با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو درباره افزایش جرایمی که آمریکایی‌های آسیایی‌تبار را هدف قرار می‌دهد، ۳۱ مه از کاخ سفید بازدید کردند. با شروع همه‌گیری کرونا، جرایم علیه آسیایی‌های مقیم آمریکا افزایش شدیدی داشت و گروه BTS به همین منظور، با دعوت‌نامه کاخ سفید، برای شرکت در همایش «ماه میراث بومی آسیایی آمریکایی هاوایی جزایر اقیانوس آرام (AANHPI)» با موضوع جنایات نفرت، فرهنگ و هنر ضد آسیایی، به آمریکا رفتند. «شوگا»، رپر کره‌ای و یکی از اعضای این گروه به خبرنگاران گفت: «متفاوت بودن هیچ اشکالی ندارد. برابری هنگامی آغاز می‌شود که ذهن‌هایمان را باز کنیم و تفاوت‌هایمان را بپذیریم.»

باید خاطر نشان کرد که خود حاکمیت آمریکا و مسئولان فرهنگی آن در اسلام‌هراسی و آسیایی‌هراسی مردم جهان، فعالیت می‌کنند و سالانه میلیاردها دلار برای این امور هزینه می‌کنند که فقط خروجی برنامه‌های ماهواره‌ای و فیلم‌های هالیوود، نشان‌دهنده این رذالت آنها است. البته حاکمین آمریکا در ظاهر از مبارزه با افزایش جرایمی که علیه آمریکایی‌های آسیایی‌تبار می‌شود صحبت می‌کنند؛ صحبت‌هایی که نه‌تنها انسان‌های اهل فکر، بلکه خود مردم عادی هم این سخنان متناقض را باور نمی‌کنند. نکته بعد اینکه اگر به گفته «شوگا» متفاوت بودن هیچ اشکالی ندارد، چرا فن‌ها[2] را درگیر زیبایی ظاهری و زندگی تجملاتی می‌کنید؟ یکی از آسیب‌هایی که BTS به فن‌ها وارد می‌کند، عدم رضایت از شکل صورت و اندام خود است؛ مراجعه به جراحی‌های زیبائی و عدم رضایت از زندگی به خاطر الگوگیری از ظاهر آیدول‌ها،[3] از معضلات فن‌ها است. شاید آیدول‌های BTS به ظاهر شعارهای زیبا دهند ولی در عمل مخالف گفته‌ها رفتار می‌کنند.

BTS قبلا با یونیسفِ سازمان ملل هم همکاری کرد تا یک کمپین ضدخشونت به نام Love Myself را راه اندازی کنند. آنها همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اجرا داشته‌اند. اعضای گروه موسیقی BTS کره جنوبی، در زمان شرکت در کنفرانس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در نقش جدید خود به عنوان فرستادگان ویژه ریاست جمهوری کُره، برای نسل‌ها و فرهنگ آینده ظاهر شدند و درباره تغییرات آب و هوایی پیامی را منتشر کردند. پسران این گروه موسیقی کی‌پاپ از سوی «مون جائه این»، رئیس جمهوری کشورشان گذرنامه دیپلماتیک گرفته‌اند. آقای «مون»، اظهار امیدواری کرد که این گروه موسیقی پاپ، به بسیج نسل‌های آینده برای مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کنند. طبق هدف‌گذاری، قرار است BTS نماینده نسل آینده باشد و این نمایندگی بدون مجوز و تأیید نظام سرمایه‌داری نبوده است.

اما سؤال این است که نظام سرمایه‌داری می‌خواهد چه تفکر و جهان‌بینی را ترویج دهد؟ در کلیپ ویدئویی که با عنوان دزدیده شدن گروه BTS هنگام حضور در آمریکا، پخش شد، 7 نفر عضو گروه BTS در مقابل 2 مرد  آمریکائی که سلاحی هم همراه نداشتند، هیچ دفاعی انجام ندادند و با پذیرش رُبایش خود، بدون اینکه حتی یکی از آنها فریادی بزند، اجازه دادند آنها را با ماشین خودشان به یک مخفیگاه ببرند و در همان کلیپ بیان داشتند که خودمان را به مظلومیت زدیم تا آسیب نبینیم و یا می‌خواستیم گریه کنیم تا دلشان برایمان بسوزد. این پسران دخترنما، منفعل بودن و ظلم پذیری را ترویج می‌کنند و این همان چیزی است که نظام ظالم سرمایه‌داری می‌خواهد؛ لذا  آنها در سطح بین الملل مطرح می‌شوند و در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان سخنران وارد می‌شوند.

خود کره جنوبی ظلم و تجاوز سربازان آمریکایی مستقر در کره را یک امر طبیعی تلقی می‌کند و لذا این گروه کره‌ای وظیفه دارند این ظلم پذیری را در سطح جهانی ترویج کنند. BTS نماینده ویژه کره جنوبی است که ظلم پذیر است، و ظلم پذیری را باید در سطح جهانی تبلیغ کند، اما ظاهر امر را با فعالیت‌های آب و هوایی و کمپین ضد خشونت و… چیز دیگر نشان می‌دهند. علاوه بر این، سایر انحرافات غرب مانند اومانیسم و همجنس‌گرایی و… هم در دستور کار ترویج آنها می‌باشد.

پی‌نوشت:
[1]. دالایی لاما در کشتار مسلمانان روهینگیایی میانمار، و حمایت از رژیم اشغالگر اسرائیل، آمریکا و حتی صدام حسین رئیس حزب بعث عراق، سابقه بسیار بدی در کارنامه خود دارد.
[2]. طرفداران افراطی.
[3]. خوانندگان و هنرپیشه‌های معروف و مورد اقبال.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!