2

مسلمانان هند؛ هدف خشونت و محدودیت‌های روزمره

  • کد خبر : 51490
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مسلمانان هند؛ هدف خشونت و محدودیت‌های روزمره
مسلمانان در هند هدف خشونت و محدودیت‌هایی قرار دارند که بخش عمده‌ای از آن از سوی دولت این کشور حمایت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، گروه‌های هندو از مسلمانان یکی از شهر‌های شمال هند خواسته‌اند که زندگی و خانه‌هایی را که برای نسل‌ها در آن زندگی کرده‌اند، رها کنند.

حدود ده‌ها خانواده از «پورولا»، شهر کوچکی در منطقه «اوتارکاشی» در شمال هند در ایالت اوتاراکند، فرار کرده‌اند، پس از اینکه اخطاریه‌هایی روی خانه‌ها و مشاغل چسبانده شد که از آن‌ها خواسته شده بود شهر را تخلیه کنند.

این تهدید‌ها عمدتا از سوی ۲ گروه راست افراطی هندو به دنبال تلاش ادعایی ۲ مرد برای ربودن یک دختر ۱۴ ساله هندو در ۲۶ می‌است.

هر دوی این گروه‌ها از حامیان حزب راست افراطی هندو در این کشور هستند که هدف آن ایجاد یک کشور هندو قومی خارج از یک قانون اساسی است.

دو متهم پرونده آدم ربایی بلافاصله توسط اهالی دستگیر و به پلیس آگاهی تحویل داده شدند. آن‌ها بر اساس قانون حمایت از کودکان در برابر جرایم جنسی و قوانین دیگر متهم شده‌اند.

ساکنان پورولا می‌گویند که گروه‌های هندو از این موضوع برای تشدید جنبش چند ساله خود استفاده کردند که به دنبال آزادسازی ایالت هیمالیا، از جامعه مسلمانان است که به‌خاطر مکان‌های زیارتی و معابد هندو‌های فراوان معروف است.

حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ مسلمان در پورولا، شهری در ۱۴۰ کیلومتری (۸۷ مایلی) مرکز ایالت دهرادون با حدود ۱۰ هزار نفر ساکن هستند.

در ۲۷ ماه می، مقام‌های دولتی ظاهرا از تاجران مسلمان خواستند که مغازه‌های خود را ببندند، زیرا برخی از گروه‌های هندو برای اعتراض به اتهام ربایش تجمعی برنامه‌ریزی کرده بودند.

محمد اشرف، ۴۱ ساله، که یک مغازه پوشاک در پورولا دارد، گفت: ما مجبور شدیم مغازه‌های خود را ببندیم، زیرا هیچ گزینه‌ای نداشتیم.

گروه‌های هندو و صد‌ها نفر از هواداران خود تجمع دیگری را ترتیب دادند و خواستار اخراج مسلمانان از منطقه شدند.

چالش‌ها برای مسلمانان در هند

«هلال احمد»، یک پژوهشگر در بحثی که اخیرا از سوی مرکز سیاست توسعه و عمل با عنوان «چالش‌های جدید برای مسلمانان هند: فراتر از نگرانی شهروندی» برگزار شد، به کار تامل برانگیز خود – «تخیلات مسلمانان از اسلام در هند» اشاره کرد.

این رویداد روشنگرانه بینش‌های ارزشمندی در مورد پیچیدگی‌های هویت مسلمان در هند ارائه کرد.

زیر سوال بردن باور‌های مرسوم

یکی از جنبه‌های مهم، نیاز به زیر سوال بردن باور‌های مرسوم پیرامون دینداری مسلمانان در هند است. یافته‌های اخیر نظرسنجی موسسه نظرسنجی «پیو» در مورد مذهب در هند کلیشه‌های عمیقا ریشه‌دار را به چالش کشید.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان هند (تقریبا ۹۵ درصد) نسبت به هویت هندی خود احساس غرور قوی دارند؛ علاوه بر این، آن‌ها اشتیاق قابل توجهی به فرهنگ هند از خود نشان می‌دهند.

نگاهی به سیاست هراسی مسلمانان

مفهوم سیاست هراسی مسلمانان ترس و بیزاری شدید نسبت به اسلام و تعصب نسبت به مسلمانان است؛ اگرچه هند به عنوان یک کشور متنوع، خانه جمعیت قابل توجهی از مسلمانان است، مسلمانان اغلب با چالش‌هایی در حوزه‌های سیاسی مواجه بوده‌اند که منجر به احساس نگرانی و بدبینی شده است.

عواملی مانند به حاشیه راندن تاریخی، درک تبعیض، و تنش‌های جمعی به این فوبیای سیاسی در میان مسلمانان هند کمک کرده است.

این پدیده پس از وقایع غم انگیز ۱۱ سپتامبر در میان احزاب سیاسی در هند شدت گرفت؛ این بحث ویژگی‌های متمایز از سیاست هراسی مسلمانان را برجسته کرد که هر کدام به روایت پیچیده مسلمانان هند کمک می‌کند.

این باور رایج وجود دارد که رای دهندگان مسلمان به طور استراتژیک حزب «بهاراتیا جاناتا» (BJP) را برای اثبات نفوذ سیاسی خود هدف قرار می‌دهند. این تصور باعث ایجاد نگرانی از مشارکت فعال مسلمانان در سیاست می‌شود و بر حقوق دموکراتیک آن‌ها سایه افکنده است.

میزان شادمانی که با آن اوباش قادر به آزار و تعرض به مسلمانان در خیابان، توهین و تحقیر آن‌ها بدون هیچ گونه تحریکی هستند، خیره کننده است.

بخش بزرگی از جامعه و رسانه‌های جریان اصلی هیچ اشتباهی نمی‌بینند و حتی آنچه را که اتفاق می‌افتد توجیه می‌کنند.

در همین حال، دولت قوانینی را برای هدف قرار دادن مسلمانان بر خلاف دستورات قانون اساسی وضع کرده است. مسلمانان در هند رانده شده‌اند تا گزینه‌های خود را بسنجند.

در حالی که مسلمانان کشمیری چندین دهه است که از بی‌عدالتی و آزار و اذیت دولت هند شکایت کرده‌اند، چندین مفسر به شدت اظهار نظر کرده‌اند که در زمان نارندرا مودی، بقیه این کشور به کشمیر تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!