5

انتقاد از حضور وزیر افراط‌گرای هندی در مدینه

  • کد خبر : 58937
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
انتقاد از حضور وزیر افراط‌گرای هندی در مدینه
حضور اولین مقام هندی و نخستین سفر گروهی از غیرمسلمانان به مدینه منوره با انتقادات گسترده‌ای در فضای مجازی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «سمریتی زوبین ایرانی» وزیر امور اقلیت‌ها در هند که به ضدیت با اسلام و افراط گرایی معروف است، هشتم ژانویه برای انجام سفری ۲ روزه وارد عربستان شد.

وی در این سفر از محوطه مسجد نبوی و کوه احد و اطراف مسجد قبا به عنوان اولین مسجد اسلام بازدید کرد.

در این سفر «فی مورالیدهاران» وزیر مشاور در امور خارجی و مسائل پارلمانی هند و نیز شماری از مسئولان ارشد عربستان، این وزیر تندروی هندی را همراهی می‌کردند.

سفر این هیئت هندی اولین سفر گروهی از غیرمسلمانان در مدینه منوره است که پس از طرح درخواست رسمی و کسب موافقت مقامات رسمی عربستان سعودی انجام شده است.

این وزیر هندی با انتشار عکس‌هایی از سفر دو روزه خود به عربستان سعودی، در حساب کاربری خود در پایگاه شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اظهار کرد: امروز سفری تاریخی به مدینه داشتم، یکی از مقدس‌ترین شهرها نزد مسلمانان که شامل بازدید از مسجدالنبی، کوه احد و مسجد قبا به عنوان اولین مسجد مسلمانان بود.

در سفر این وزیر هندی به عربستان سعودی و در دیداری با توفیق الربیعی، وزیر امور حج و عمره عربستان، قرارداد دوجانبه حج سال ۲۰۲۴ امضا شد که به موجب آن هند سهمیه یک میلیون و ۷۵ هزار و ۲۵ حاجی را برای مراسم حج امسال دریافت کرد.

این درحالی است که حضور این مقام هندی در مدینه منوره با انتقادات گسترده‌ای در فضای مجازی همراه شده است و کاربران از وی به عنوان شخصی که به دشمنی‌اش با اسلام شناخته می‌شود، نام برده‌اند.

عماد المبيض واعظ سعودی ، امام جماعت و خطیب سابق مسجد ملک عبدالعزیز دمام، نوشت: ورود وزیر هندو به صحن‌های مسجد النبی مکروه و مایه‌ی ننگ نسبت به سرزمین الحرمین است.

سعد الفقیه، معارض سرشناس سعودی درباره جنجال‌های ناشی از سفر هندی‌ها، گفت: وقتی قدرت در دست دشمن حرمین شریفین است، عمداً میزبان دشمنان خدا و رسولش در حرمین شریفین می‌شوند تا به مسلمانان بیشتر توهین کنند.

وی در مطلبی که در حساب کاربری خود در پلتفرم «X» منتشر کرده، افزود: با هماهنگی بن سلمان و تیمش، برای وزیر افراطی هندو که به تلاش‌های همه جانبه در جنگ علیه اسلام معروف است، فرش قرمز پهن می‌شود.

دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با انتشار توییت‌هایی از این سفر و بازدیدهای این وزیر ضد اسلام و ضد پیامبر (صلی الله علیه وآله) و سکوت علمای مسلمان در قبال آن انتقاد کردند.

کاربران عرب تاکید کردند که این وزیر تندرو از مسلمانان بیزار است و موجب آزار و اذیت مسلمانان در هند شده بود. این اقدام مقدمه‌ای برای ساخت معابد هندو خواهد بود.

در مقابل رسانه‌های هندی با توجه به اینکه این اولین بار بود که از هیئتی غیر مسلمان در مدینه استقبال می‌شد، این دیدار را جشن گرفتند.

انتقاد از حضور وزیر افراط‌گرای هندی در مدینه

انتقاد از حضور وزیر افراط‌گرای هندی در مدینه

انتقاد از حضور وزیر افراط‌گرای هندی در مدینه

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!