3

فرافکنی صدای آمریکا از مسلمان ستیزی میانمار

  • کد خبر : 831
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۵۲
فرافکنی صدای آمریکا از مسلمان ستیزی میانمار

در گزارش اخیر صدای آمریکا، این رسانه وزارت خارجه آمریکا را به‌نوعی نگران از وضعیت مسلمانان روهینگیایی نشان داد.

به گزارش مفاز؛ رسانه‌هایی همچون صدای آمریکا که حامی فرقه‌های مختلف بوده و از جنایات آن‌ها همواره حمایت می‌کنند، در مواردی که این اقدامات وحشیانه از سوی آن فرقه بیش‌ازحد مجاز باشد و موجب خشم مردم دنیا شود، سعی در انجام دو سیاست مهم در رسانه‌های خود و تبلیغ و ترویج آن را در دستور کار قرار می دهند.

این دو سیاست نقش میانجیگری همیشگی آمریکا در حل بحران‌های مختلف در دنیا، و دیگری تطهیر فرقه‌ای خشونت‌طلب و جنایتکار مانند بودائیان است که با همکاری نظامیان این کشور، کشتاری فاجعه‌آمیز را برای مسلمانان رقم‌زده‌اند. این در حالی است که در پی همین فجایع غیرانسانی که در طی سال‌های گذشته ادامه داشته و اکنون به اوج خود رسیده است، باعث خروج 300 هزار مسلمان در شمال غربی میانمار گشته که برای زنده ماندن مجبور به کوچ به سمت بنگلادش شده‌اند.

جدای از اینکه سازمان ملل و دیگر مدعیان حقوق بشر در سکوت همیشگی خود قرار دارند، بودائیان و نظامیان میانمار تلاش دارند مسلمان ستیزی خود را ادامه دهند و در طی آن تاکنون 21 محله را به آتش کشیده‌اند، سوزاندن مردم تنها به دلیل مسلمان بودن از سوی بودائیان و نظامیان حتی سکوت آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم میانمار و برنده جایزه صلح نوبل را به همراه داشته است.

 طبق سیاست آمریکایی ها، صدای آمریکا تلاش دارد به دروغ چنین القا کند که دولت میانمار به دنبال مقصران حادثه بوده و همچنین وزارت خارجه آمریکا نگران از وضعیت کنونی است و خواستار ورود امدادگران و کمک‌های مختلف به میانمار است.

تمام این نمایش رسانه‌ای زمانی آشکار می شود که در کنار این ادعای صلح طلبی، صدای آمریکا جهت تطهیر جنایات بودایی ها مصاحبه‌ای کوتاه از دالایی لاما رهبر فرقه بودائیان منتشر می کند و این فرد به نحوی صحبت می کند که گویی بودائیان نقشی در این جنایات نداشته و افرادی که مجری این جنایت بوده‌اند از تعالیم فرقه بودا چیزی نمی‌دانند. نکته جالب اینکه دالایی لاما در این گزارش خود می‌گوید که اگر بودا در این شرایط بود به مسلمانان فقیر و رنج‌دیده کمک می‌کرد، گویی اکنون دالایی لاما نمی‌تواند در پیامی این خشونت را کنترل کند و جلوی چنین فجایع انسانی و نسل‌کشی را توسط پیروان فرقه خود بگیرد.

 دیده بان
لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=831

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!