1

رونمایی القاعده از فرمانده شش میلیون دلاری خود در یمن

  • کد خبر : 45696
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
رونمایی القاعده از فرمانده شش میلیون دلاری خود در یمن
سعد بن عاطف العولقی، امیر گروه تروریستی القاعده در استان شبوه یمن، در ویدئویی ضمن فراخواندن مردم استان شبوه به کمک رسانی به اهالی استان ابین، خواهان مقابله با اقدامات امارات در این مناطق شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مؤسسه “الملاحم” بازوی رسانه‌ای “تنظیم القاعده فی جزیره العرب” (شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان و یمن) یک ویدئوی ۱۱ دقیقه‌ای از “سعد بن عاطف العولقی” امیر القاعده در شبوه منتشر کرد. این ویدئو در حالی منتشر می‌شود که برنامه “جایزه برای عدالت” وابسته به وزارت خارجه آمریکا، در سال ۲۰۲۰ میلادی جایزه ارائه اطلاعات درباره العولقی را مبلغی به اندازه شش میلیون دلار مقرر کرده بود.

العولقی که کمتر در مقابل دوربین ظاهر می‌شود، در این ویدئو به شدت امارات و اقدامات این کشور در جنوب یمن را مورد حمله قرار می‌دهد و مردم استان‌های ابین و شبوه را به مقابله با نقشه‌های امارات که ویران کننده دین و دنیا آنهاست، فرامی‌خواند.

العولقی امارات را وکیل آمریکا و یهود در منطقه خواند و سرسپردگان آنها در شبوه و یمن را زیان دیده در دنیا و آخرت دانست.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه آخرالزمانی ابین در برخی احادیث روایت شده از رسول اکرم (ص) اشاره کرد، و بنا بر گفته رسول خدا (ص) اظهار داشت که از ابین لشکری بیرون خواهد آمد که رسول خدا را یاری خواهد کرد. او همچنین از مردم شبوه خواست تا به عنوان نزدیک‌ترین همسایگان ابین، مردم ابین را در سازمان‌دهی لشکر خود برای یاری پیامبر اکرم (ص) یاری کنند.

برخی رسانه‌های محلی، هدف از انتشار این فیلم از سوی القاعده یمن را نمایش وحدت و نبود اختلاف در میان فرماندهان القاعده یمن به ویژه در تحولات شبوه و میان خالد باطرفی و سعد العولقی تلقی کردند.

آمریکایی‌ها سعد العولقی را یکی از نزدیکان “انور العولقی” رهبر برجسته القاعده که در سال ۲۰۱۱ در یمن کشته شد، می‌دانند. از نظر آمریکا، سعد العولقی مرد در سایه القاعده در یمن است که علیرغم سن نه چندان زیادش، نفوذ قابل توجهی در میان عناصر القاعده در یمن دارد.

لازم به ذکر است که در بخش‌هایی از این ویدئو، سعد العولقی در فضای باز در کنار خالد باطرفی، امیر القاعده در یمن دیده می‌شود. خالد باطرفی نیز در سخنان خود در این ویدئو بر جایگاه ویژه عدن و ابین در احادیث رسول خدا (ص) تأکید می‌کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45696

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!