1

جهاد فی‌ سبیل‌الله؛ رمز نابودی تروریسم

  • کد خبر : 53946
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
جهاد فی‌ سبیل‌الله؛ رمز نابودی تروریسم
هشتم شهریور، مصادف با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به نام روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، از موضوعات مطرح که هیچ گاه گذشت زمان سبب از بین رفتن آن نخواهد شد و همیشه و در همه حال وجود خواهد داشت تروریسم است. در گذشته شاید واژه‌ای تحت این عنوان و به این شکل وجود نداشت، اما اقدامات صورت گرفته در آن دوران نیز همان منظوری است که امروز برداشت می‌شود. اقدامات تروریستی در زمان امامان معصوم(ع) نیز مطرح بوده و دشمنان ایشان سعی می‌کردند با روش‌های مختلف چون نزدیک شدن به امامان خود را دوست معرفی کرده و نقشه‌های مستکبرانه خود را عملیاتی کنند؛ از این رو می‌طلبید حضرات معصومین اقدامات عملی را برای مقابله با تدابیر آنان اتخاذ کنند و یکی از این روش‌ها استفاده از القاب بری عدم شناسایی در جلسات بوده است.

ترور شخصیت‌های اثرگذار از جمله ترفندهای دشمن برای رسیدن به اهداف شومشان است و و این امر فقط به کشورهای اسلامی محدود نمی‌شود. دشمن با بهره‌گیری از ابزار و روش‌های متعدد افراد موفق که در کسب توفیقات کشوری سهم به سزایی دارند را شناسایی کرده و درصدد حذف آنان برآمده و مانع انجام اقدمات و خدمت‌رسانی می‌شود که می‌توان به شخصیت‌هایی چون سردار شهید قاسم سلیمانی در حوزه سیاست خارجی، شهریاری در حوزه هسته‌ای و فرخی‌زاده در حوزه ساخت درمان اشاره کرد. همه ما به نیکی می‌دانیم اگر این شهدا زنده بودند قطعاً در رشد و آبادانی کشور نقش بسیار مهمی ایفا می‌کردند و می‌توانستند منشأ برکت باشند.

تروریسم چالش بزرگ جهان بشری است و از میان تمام کشورها، نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از همه کشورها با این موضوع و چالش مهم دست و پنجه نرم می‌کند؛ چراکه در این راستا بسیاری از جوانان خوش‌فکر و دانشمند خود را فقط به گناه اینکه منافع کشورهایی نظیر امریکا و سایر کشورهای غربی را به خطر انداختند از دست داده است. روز هشتم شهریور، مصادف با شهادت شهیدان رجایی و باهنر به نام روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است.

امروز مبارزان لبنان و فلسطین از دید دشمنان تروریست خوانده می‌شوند، اما گروهک‌های داعش، گروه‌های تکفیری که کودکان سوریه، عراق، بحرین و یمن را به شهادت رساندند در لیست تروریسم امریکا جایی ندارند و این بدان معناست که تروریسم برحسب منافع برایشان تعریف می‌شود.

دولت‌های امریکا و اروپا از تروریست‌ها، گروهک‌های تکفیری و وهابی به منظور مبارزه و ضعیف کردن جبهه مقاومت با انواع و ابزارهای مختلف تجهیزاتی و حتی فکری حمایت کرده و غیرمستقیم جنگ علیه مقاومت و مسلمانان را پیش بردند. دشمنان به خوبی می‌دانند جهاد فی‌سبیل‌الله و مقاومت همه‌جانبه، رمز نابودی تروریسم و گروهک‌های تکفیری است؛ از این رو رویکرد خصمانه خود را در مسیر وارد تروریست‌ها را پشتیبانی می‌کنند. طبیعی است هرآنچه با سیاست پلید آنان هم‌خوانی نداشته باشد را از بین می‌برند.

برای از بین بردن نقش شوم دشمنان از نقش علمای جهان اسلام و رسانه‌ها نباید غافل شد. ترورهای بی‌رحمانه مسلمانان در اقصی نقاط جهان ثابت کرده است که برای دشمن شیعه و سنی هیچ تفاوتی ندارد و آنان خواستار از بین رفتن جهان اسلام هستند، اما طی سالیان گذشته شاهدیم علما هرجای دنیا که بودند و هستند از کیان اسلام ناب، مظلومیت، حریت و آزادگی، عدالت‌خواهی و … دفاع کرده و اجازه عرض اندام به دشمن را نخواهند داد. دشمن قصد دارد با ایجاد اسلام‌هراسی معارف غنی اسلامی زیرسؤال برود، اما خوشبختانه با ورود به موقع علما و جامعه روحانیت موفق نشدند و گرایش اروپایی‌ها و امریکایی‌ها به اسلام این امر را تأیید می‌کند.

در سال‌ها و ماه‌های اخیر شاهد جمله ناجوانمردانه عده‌ای از گروه‌های تکفیری به اماکن مقدسه هممچون شاهچراغ(ع) یا حتی مساجد هستیم و این امر نوعی دیگر از ترور را در برمی‌گیرد. این افراد برای ایجاد آشوب، برهم زدن نظم و امنیت و ترس دست به حملاتی کور زده و در این میان عده‌ای زنان، کودکان، نوجوانان، جوانان و سالمندان را به شهادت می‌رسانند. در حمله اخیر به امامزاده احمد ابن‌ موسی(ع) در شیراز عده‌ای جوانمردانه و با دست خالی دست به دفاع از حریم امن الهی زده و همین اقدام باعث دستگیری و جلوگیری از شهادت یا زخمی شدن عده‌ای دیگر از هم‌وطنانمان شد. خداوند متعال جهاد در آیه ۵۵ سوره مبارکه «توبه»: «لکِنِ الرَّسُولُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ مَعَهُ جَاهَدُواْ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ وَأُوْلَئِکَ لَهُمُ الْخَیْرَاتُ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ، اما پیامبر و کسانی که با او ایمان آورده‏اند، با مال و جانشان به جهاد برخاسته‏اند و همه خوبی‌ها برای آنان است، زیرا رستگار شده‌اند». همچنین بهترین تجارت از دید خداوند جهاد است و چه نیک جوانان سرزمینم با خدا معامله می‌کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!