4

امیر داعش در ولایت هند در شهر کابل کشته شد

  • کد خبر : 46064
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
امیر داعش در ولایت هند در شهر کابل کشته شد
در نتیجه عملیات مسلحین اداره اطلاعات طالبان علیه مخفیگاه عوامل خارجی داعش در شهر کابل، دستکم ۱۰ عضو این گروه از جمله امیر داعش در شبه قاره هند کشته شدند.

۲۱:۳۵به گزارش پایگاه خبری مفاز، طی عملیات اداره اطلاعات مسلحین طالبان در ۲۴ بهمن ماه، علیه مخفیگاه داعش در خیابان دوم محله کارته نو واقع در منطقه هشتم شهر کابل، ۱۰ عضو داعش از جمله اعجاز حسین آهنگر با نام مستعار “ابوعثمان الکشمیری”، امیر داعش در ولایت هند کشته شدند و ۱۵ نفر از جمله پنج زن و ۹ کودک بازداشت شدند.

رسانه‌های محلی به اشتباه نام وی را ابومعاویه شیشانی و از اعضای چچنی داعش ذکر کردند.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های طالبان، ابوعثمان کشمیری، مسئول حملات داعش علیه به عبادتگاه مرکزی هندوها در منطقه دوم شهر کابل در ۲۸ خرداد ماه، و حمله به عبادتگاه هندوها در شهر جلال آباد، مرکز استان ننگرهار در ۱۲ آذر ماه می‌باشد. طی این حملات تروریستی بیش از ۳۰ نفر از هندوهای افغانستان کشته و زخمی شدند.

ابوعثمان کشمیری، احتمالا نخستین امیر داعش در ولایت هند بود که سابقه‌ی عضویت در گروه حرکت المجاهدین اسلامی (یا حرکات المجاهدین) در کشمیر پاکستان را دارد. او پس از مدتی به القاعده پیوسته و از سال ۲۰۱۵ میلادی به عضویت گروه داعش درآمده است و به سمت امیر داعش در ولایت هند گماشته شد. او پس از ورود به افغانستان، با همسر یکی از اعضای کشته شده‌ی القاعده ازدواج کرده و دارای دو دختر به نام های صابره و طوبی آهنگر می‌باشد. در حال حاضر از خانواده او اطلاعاتی در دست نیست و احتمال می‌رود که این افراد تحت حفاظت طالبان بازداشت شده باشند. وی با خانواده‌اش در زندان ریاست عمومی اطلاعات حکومت پیشین افغانستان زندانی بوده و پس از تسلط طالبان بر افغانستان در ۲۴ تیر ۱۴۰۰، با فرمان عفو عمومی طالبان از زندان آزاد شد.

لازم به ذکر است که خبر کشته شدن ابوعثمان کشمیری توسط خواهرش که مقیم هند می‌باشد، تایید شده است اما رسانه‌های گروه تروریستی داعش برخلاف ادعای رسانه‌های خارجی تاکنون جزئیاتی در این باره منتشر نکرده‌اند.

امیر داعش در ولایت هند در شهر کابل کشته شد

تصاویری از مخفیگاه و جسد ابوعثمان الکشمیری در کابل

امیر داعش در ولایت هند در شهر کابل کشته شد

امیر داعش در ولایت هند در شهر کابل کشته شد

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!