0

الکاظمی: جنایت علیه زنان ایزدی لکه ننگ بزرگی در تاریخ تروریست‌ها است/ قول می‌دهیم انتقام آنها را بگیریم

  • کد خبر : 33289
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱
الکاظمی: جنایت علیه زنان ایزدی لکه ننگ بزرگی در تاریخ تروریست‌ها است/ قول می‌دهیم انتقام آنها را بگیریم
نخست وزیر عراق شب گذشته در کنفرانسی که به مناسبت یکمین سالگرد تدوین قانون صیانت از زنان ایزدی نجات یافته از دست داعش برگزار شد، قول داد که متجاوزگران به سزای عمل خود خواهند رسید.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مصطفی الکاظمی گفت: جنایت ارتکابی علیه زنان ایزدی، لکه ننگ بزرگی در تاریخ باندهای تروریستی داعش و همه گروههای تاریک اندیشی خواهد ماند که ادعا می کنند با افکاری منسوخ حکمرانی می کنند در حالی این موضوع دلیلی بر خطر ایدئولوژی منسوخ آنهاست.

الکاظمی با تاکید بر لزوم همکاری و تلاش برای جلوگیری از تکرار آنچه رخ داده است، و با بیان اینکه چنین موضوعی تنها از طریق حکمرانی مدبرانه میسر است، اظهار داشت: دولت به دنبال فرصت هایی برای توسعه می گردد تا جایی برای این گروه های تروریستی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این جنایت، چالشی برای وضعیت بشردوستانه جهانی نه فقط در عراق بود زیرا همدردی انسان دوستانه جهانی با این جنایت وجود داشت، افزود: باید از کسانی که این پرونده را در محافل محلی، منطقه ای و بین المللی پیگیری کردند و توانستند آن را به یک قضیه انسانی فراقشری تبدیل کنند، قدردانی کنیم.

نخست وزیر عراق در ادامه با بیان اینکه دولت و دستگاههای امنیتی آن به عملیات خود علیه همدستان این جنایت ادامه می دهند، به  موفقیت در رسیدن به گروههای بزرگی از این جنایتکاران  اشاره کرد و افزود: اکنون برخی در زندان هستند و برخی نیز محکوم شده اند. دولت پیگرد و مجازات همه کسانی  که خون مردم عراق را سبک شمردند، چه در داخل و چه  درخارج عراق برعهده گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه متجاوزگر قطعا سزای عمل خود را خواهد دید، خواستار افزایش تمامی تلاش ها ببرای تکمیل پرونده زنان نجات یافته از دست داعش شد و ادامه داد: دولت برای صیانت از زنان ایزدی نجات یافته از دست داعش و جلوگیری از تکرار چنین جنایت هایی به تدوین قوانین اضافی نیاز دارد.

نخست وزیر عراق همه نیروهای سیاسی را به تلاش و تشکیل دولت در سریعترین زمان به هدف خدمت به مردم از جمله زنان نجات یافته از دست داعش  دعوت و بیان کرد: احترام به زمان بندی های قانون اساسی در واقع احترام به قانون اساسی، احترام به منطق دولت و احترام به نیازهای مردم است.

الکاظمی با بیان اینکه بحران کنونی، سیاسی است و گشایش سیاسی یعنی گشایش در امور دولتی و لزوم تشکیل دولتی موثر برای خدمت به شهروندان در سایه چنین شرایطی و برقراری امنیت و امنیت غذایی، خطاب به نیروهای سیاسی گفت: شهروندان و میهن مسئولیتی بر گردن شما هستند. درگیری و تنش بس است . باید به خاطرکشور و انتقال به مرحله جدیدی به خاطر آینده کشور تلاش کنیم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!