6

آخوند نظری: اهل سنت مخالف عقاید افراطی وهابیت است

  • کد خبر : 34506
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
آخوند نظری: اهل سنت مخالف عقاید افراطی وهابیت است
مدرس حوزه علمیه عرفانی قره بلاغ در شهرستان علی آباد کتول، گفت: چهار مذهب حنفی، شافعی، حنبلی و مالکی مخالف عقاید و باورهای افراطی فرقه وهابیت است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آخوند امجد نظری، در مراسم فارغ التحصیلی طلاب مدرسه علوم دینی سراج الرسول (ص) آق قلا، اظهار کرد: مذاهب اهل سنت در مناظره ها، کنفرانس ها و جلسات متعددی که راجع به وهابیت برگزار شده سرسختانه در برابر عقاید الحادی وهابیت ایستاده و آنها را محکوم کرده اند.

به گفته وی؛ اسلام دین میانه رو و عدالت خواه است و هر جریانی که با عقایدی خارج از مبانی و اصول دین مبین فعالیت کنند جایی در دایره اسلام ندارند.

مدرس حوزه علمیه عرفانی قره بلاغ در شهرستان علی آباد کتول با اذعان بر اینکه تنها راه بازگشت به دوران جلال و شکوه فرهنگ و تمدن اسلامی بازگشت به مبانی قرآن کریم و سیره و سلوک پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) است، تصریح کرد: رجوع امت اسلامی به حقیقت قرآن از الزاماتی است که برای احیاء فرهنگ و تمدن اسلامی لازم است، مسلمانان صدر اسلام که اعتقاد راسخی داشتند با ساز و برگ ابتدایی 2 امپراطوری ایران و روم قدرت های آن زمان را به زانو درآوردند.

وی، افزود: عدم بازگشت به حقیقت قرآن و اسلام اصیل باعث شده رژیم صهیونیستی در برابر این همه کشورهای اسلامی قد علم کرده و برادران فلسطینی ما را از خانه و کاشانه شان آواره کند.

به گفته وی؛ مسلمانان بسیاری از نقاط دیگر جهان نیز وقتی رنج ها و بلاهای فراوانی که تحمل می کنند را به ورطه فراموشی خواهند سپرد که امت اسلامی یکدل و یکپارچه شده و قدرت های ظالم را مجبور به عقب نشینی کنند.

آخوند نظری، علوم دینی را افضل ترین علوم دانست و گفت: خداوند و رسول مکرم اسلام (ص) توجه خاصی به فراگیری این علوم دارند و به اعتقاد بزرگان دین اسلام، کسی که به دنبال علم است دنبال رحمت الهی است و با انبیاء و اولیای الهی محشور می شود.

وی، ادامه داد: طلاب و روحانیون حوزه های علمیه به دنبال فراگیری احکام و شریعت اسلامی هستند در واقع آنها پرچم اسلام را به اهتزاز درآورده اند.

به گفته وی؛ حوزه های علمیه چراغ روشنی بخش جامعه انسانی هستند و از خطرات احتمالی مصون نگه می دارند.

مدرس حوزه علمیه عرفانی قره بلاغ در شهرستان علی آباد کتول در پایان خاطر نشان کرد: علوم دینی نیازمند افراد متخصص است و کسانی که تخصص کافی در این حوزه ندارند در مسائل این حوزه دخالت نکنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!