9

آمریکای جنایتکار، هوادار دراویش

  • کد خبر : 15945
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
آمریکای جنایتکار، هوادار دراویش
واکنش آمریکا و سازمان ملل به مرگ بهنام محجوبی، درویش فرقه‌ی گنابادیه از سنخ هجمه ها و دخالت‌های آشکار است که خواستار تحقیق شفاف درباره علت مرگ محجوبی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مجازات اعدام یک مجازات قانونی در ایالات متحده آمریکاست که در ۲۸ ایالت آن انجام می‌شود. از میان کشورهای مدعی دموکراسی، ژاپن، تایوان، سنگاپور و آمریکا دولت هایی هستند که به طور منظم مجازات اعدام و مرگ را به روشهای مختلفی اجرا می‌کنند. آمریکا نخستین کشوری است که تزریق کشنده را به عنوان روشی برای اعدام که از آن زمان (اواخر دهه ۱۹۸۰) توسط پنج کشور دیگر پذیرفته شده بود اجرا می‌کند. ایالات متحده آمریکا از پنج روش متفاوت برای اعدام محکومین استفاده می‌کند. علاوه بر تزریق کشنده، روش‌های دیگر عبارتند از: طناب دار، صندلی الکتریکی، جوخه آتش و اتاق گاز!

بر این اساس در حال حاضر تزریق کشنده رایج‌ترین روش اعدام محکومین در کشور آمریکا است. با این حال آنچه باعث تاسف است، وجود تبعیض نژادی آشکار در این اعدام هاست. آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار ۴۱ درصد از زندانیان محکوم به اعدام را تشکیل می‌دهند؛ در حالی که تنها ۱۲.۶ درصد از جمعیت عمومی را تشکیل می‌دهند!

در مجموع به نظر می‌رسد که هجمه رسانه‌های استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران در شرایطی صورت می‌پذیرد که کشورهای مدعی حقوق بشر، اعدام به روش‌های مختلف را به صورت منظم اجرا و سالانه تعداد زیادی از محکومان در قالب یکی از روش‌های یاد شده مورد مجازات مرگ قرار می‌گیرند .

آمریکا در عین حالی که بزرگترین مدعی حقوق بشر است، بزرگترین ناقض آن نیز هست و این یعنی حقوق بشر آمریکایی بزرگترین دروغ و فریب دنیای ما است. واقعیت‌های دردآلود جامعه آمریکا که زیر مفاهیم حقوق‌بشری مخفی مانده، در حال آشکار شدن است. امروزه نه تنها مردم دیگر کشورها قربانی تروریسم دولتی آمریکا هستند، بلکه مردم خود امریکا از نژادهای مختلف نیز قربانیان این دولت تروریست هستند. با این حال سکوت معنادار کشورهای غربی در مقابل این همه نقض حقوق بشر سازمان‌یافته در آمریکا جالب توجه است. این خبر نباید برای بسیاری از رسانه‌ها و مردم جهان شگفت‌انگیز و باورنکردنی باشد؛ اما قدرت پرده‌پوشی و پنهان‌کاری از نوع آمریکایی، تا کنون توانسته اذهان بسیاری را نسبت به این حقیقت مغفول در دنیای رسانه، بی‌باور و مردد سازد. آمریکا اکنون بزرگترین مدعی حقوق بشر است که خود را پرچمدار دموکراسی و آزادی می‌داند اما یک پای ثابت تمام کشتارها، کودتاها و ترورها در جهان است .

۲۵۰ سال از تاریخ ولادت رژیم آمریکا می‌گذرد و نیمی از عمر این کشور در جنگ، تجاوز و درگیری در کشورهای مختلف سپری شده است. جنگ‌هایی که از سال ۱۹۰۱ آغاز و تا همین امروز ادامه داشته است. لیست بلند بالایی از جنگ مستقیم یا دخالت نظامی در کشورهای هدف توسط آمریکا وجود دارد. مداخله آشکار از طریق گسیل داشتن نظامیان، تهدید یا توسل به کودتای نظامی توسط نظامیان کشور هدف و اقدام به براندازی به منظور سرنگون کردن دولت‌های ملی و مردمی که حاضر نیستند به برنامه‌ها و خواسته‌های یکجانبه آمریکا تن بدهند، نظیر آنچه در سال 1332 در ایران رخ داد.

امروزه استفاده غرض ورزانه از ساز و کارهای بین المللی، برچسب زدن و متهم کردن کشورها و سپس افزایش فشارهای سیاسی به امری عادی تبدیل شده است. روشی ذلیلانه که 42 سال است آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته است.

سالهاست در کشور یمن یک فاجعه انسانی در حال وقوع است، اما دلارهای نفتی سعودی مانع از ناقض حقوق بشر نامیدن عربستان می‌شود. اقدامات افراط گرایانه و تروریستی در برخی کشورهای منطقه در حال وقوع است، اما هیچکدام به نقض حقوق بشر متهم نشده‌اند. اما ایران، کشوری که حاضر نیست در چارچوب‌های دیکته شده توسط آمریکا قرار بگیرد، هر از چندگاهی به دلایل و اغراض سیاسی ناموجه، غیرمنطقی و غیرقانونی آماج حملات رسانه‌ای آمریکا و غرب قرار می‌گیرد. دفاع از محکومان امنیتی، قاتلان، قاچاقچیان و اشرار زیر نقاب زندانی سیاسی، راه انداختن هشتک «اعدام نکنید» توسط ترامپ! برای نوید افکاری و … بخشی از تلاش مذبوحانه‌ی ایشان علیه نظام جمهوری اسلامی است.

در جدیدترین اقدام، واکنش آمریکا و سازمان ملل به مرگ بهنام محجوبی، درویش فرقه‌ی گنابادیه است که از سنخ این هجمه ها و دخالت‌های آشکار است که وزارت خارجه امریکا و همچنین شورای حقوق بشر سازمان ملل، با انتشار توئیتی خواستار تحقیق شفاف درباره علت مرگ محجوبی شده‌اند و حبس او را ناعادلانه خوانده‌اند!

حمایت از دراویش گنابادی و قطب سابقشان که اقدام وحشیانه آنها در یکی از خیابان‌های پایتخت منجر به شهادت چند تن از جوانان این مرز و بوم شد. محجوبی از جمله محکومانی بود که به آتش کشیدن خیابانی در تهران و ناامن کردن محل سکونت شهروندان، کمترین جرم اثبات شده‌ی او بوده است. با به گفته‌ی مسئولین قضایی، وی با خوردن دوز بالایی از داروی خود، به کما رفته و از دنیا رفت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=15945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!