0
رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر ایران:

کرسی‌های ایرانشناسی غرب در تسخیر فرقه بهائیت است

  • کد خبر : 49297
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
کرسی‌های ایرانشناسی غرب در تسخیر فرقه بهائیت است
رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر ایران گفت: فرقه ضاله بهائیت تقریبا تمام کرسی‌های ایرانشناسی جهان را تسخیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، موسی حقانی، رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر در نشست هم اندیشی صمیمی نویسندگان و راویان داستانی با محققان و پژوهشگران تاریخ معاصر اظهار کرد: فرقه ضاله بهائیت تقریبا تمام کرسی‌های ایرانشناسی جهان را تسخیر کرده است.

وی افزود: جریانی وجود دارد که سال‌هاست در راستای تطهیر پهلوی در کشور ما آغاز شده و این برای کسانی که دوره پهلوی را درک کرده یا اساسا در آن حوزه مطالعه کرده‌اند خیلی سنگین است.

به گفته حقانی، تاریخ از این حیث که بالاخره شناسنامه و سند هویت هر ملتی است اهمیت دارد و به همین دلیل بعد از انقلاب توجه خاصی به مطالعات تاریخی شد و خوشبختانه حاصل این توجه هم تولید و انتشار شاید بیش از هزار جلد کتاب در حوزه تاریخ معاصر ایران است.

رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر تصریح کرد: ما چیزی حدود بیست جریان معارض را شناسایی کرده‌ایم که در حوزه تاریخ معاصر در حال تولید محتوا هستند و هر روز هم هوشمندانه‌تر و شاید بشود گفت با رویکردهای جدیدتری تولید اثر می‌کنند.

وی افزود: از گروه‌های ضد انقلاب بگیرید تا جریان‌‎های ناسیونالیستی و کمونیستی؛ کسانی که ما فکر می‌کنیم شاید تاریخ مصرفشان تمام شده و اساسا دیگر وجود خارجی ندارند، اما الان می‌بینیم آثار گسترده‌ای از سوی آنها منتشر می‌شود.

حقانی در ادامه گفت: شما می‌بینید که در دانشگاه‌های غربی تمام کرسی‌های ایران‌شناسی متأسفانه به تسخیر این جریان‌ها مخصوصا فرق ضاله درآمده. فرقه بابیه و ازلی‌ها پنهان‌اند، ولی فرقه ضاله بهائیت تقریبا می‌شود گفت تمام کرسی‌های ایران‌شناسی را تسخیر کرده است. اینها در همه دانشگاه‌های مهم جهان که کرسی ایران‌شناسی دارند حضور جدی دارند و هدایت‌کننده هستند و در تولید آثار مؤثر هستند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!