1

افزایش 3 برابری نژادپرستی علیه آسیایی تبار‌ها در آمریکا

  • کد خبر : 24688
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
افزایش 3 برابری نژادپرستی علیه آسیایی تبار‌ها در آمریکا
بر اساس آمار اداره پلیس نیویورک، جنایت علیه آسیایی تباران در نیویورک طی سال میلادی جاری، نسبت به سال میلادی گذشته ۳۶۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بر اساس داده‌هایی که اداره پلیس نیویورک در کنفرانس خبری این هفته منتشر کرد، جنایت و خشونت علیه آسیایی تبار‌ها در مقایسه با سال میلادی قبل ۳۶۱ درصد افزایش یافته است.

دایره بررسی جنایات اداره پلیس نیویورک نشان داد که تعداد جنایات ناشی از نفرت آمریکایی‌ها از ۲۸ مورد در سال ۲۰۲۰ به ۱۲۹ مورد در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی پلیس نیویورک، در مجموع بیش از ۵۰۰ مورد جرم ناشی از نفرت در سال جاری رخ داده است و این نیرو نزدیک به ۲۵۰ نفر را در این خصوص دستگیر کرده است. این رقم نشان دهنده افزایش ۱۰۶ درصدی در تعداد کل جرایم ناشی از نفرت از سال ۲۰۲۰ تاکنون است. جرایم ناشی از نفرت درجامعه یهودیان نیز از ۱۲۱ مورد به ۱۸۳ مورد رسیده است.

راسل جونگ، یکی از بنیانگذاران موسسه حمایت از نژاد‌ها گفت که افزایش تعداد خشونت‌ها با افزایش عمومی نژادپرستی آمریکایی‌ها تطابق دارد. همه گیری کرونا نیز در افزایش خشونت تاثیرگذار بوده است.

جونگ به سخنرانی و مواضع مقامات سیاسی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: «هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها در سیاست‌ها و سخنرانی‌های ضد آسیایی مشارکت داشته‌اند که می‌تواند به افزایش جنایات نژادپرستانه دامن بزند. در این باره می‌توان به لفاظی‌های ضد چین و برتری سفید پوستان اشاره کرد.»

در این خصوص، هنری ژیرو، کارشناس مسائل فرهنگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اذعان کرده بوده که آمریکا میراث دار نژادپرستی ساختاری و اقتصادی در زمینه‌های مختلفی، چون مسکن، آموزش همگانی و مراقبت‌های پزشکی است. نژادپرستی مشکل همیشگی فرهنگ آمریکاست که خود را در قالب تحقیر رنگین پوستان نشان می‌دهد. چه صنعت فیلم، چه هالیوود و چه محصولات فرهنگی آمریکا، رنگ و بوی نژادپرستی دارند. نژادپرستی با دی‌ان‌ای فرهنگ آمریکا گره خورده است.

خشونت علیه نژاد‌های مختلف یکی از مهم‌ترین معضلات این روز‌های آمریکاست که موجی از بحران ها را به بار آورده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=24688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!