2

گفتگوی احمد الغامدی، چهره دینی عربستان با شبکه کان رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 53325
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۴
گفتگوی احمد الغامدی، چهره دینی عربستان با شبکه کان رژیم صهیونیستی
مدیرکل اداره امر به معروف و نهی از منکر منطقه مکه مکرمه گفت که چهره‌های دینی عربستان درباره تایید عادی‌سازی روابط با اسرائیل اختلاف‌نظر دارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، احمد الغامدی، چهره دینی عربستان که پیش از این مدیرکل اداره امر به معروف و نهی از منکر منطقه مکه مکرمه بود، در گفت‌وگویی با شبکه عبری زبان «کان» اظهار کرد: چهره‌های دینی عربستان درباره تایید عادی‌سازی روابط با اسرائیل اختلاف‌نظر دارند، حتی محافل دینی که از عادی‌سازی روابط حمایت می‌کنند، بر این باور هستند که هر گونه توافقی باید ضامن تحقق خواسته‌های فلسطینی‌ها باشد، در غیر این صورت هرگز در خاموش کردن آتش درگیری موفق عمل نخواهد کرد و هرگز در راستای منافع اسرائیل نخواهد بود.

الغامدی در ادامه با اشاره به لزوم اجرای ابتکارعمل صلح عربی تاکید کرد: این بهترین راه‌حل برای برقراری ثبات است.

در ابتکارعمل صلح عربی که عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه فقید عربستان سال ۲۰۰۲ کلید زد، توقف اشغالگری رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی به عنوان شرط عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تعیین شد.

اما برخی کشورهای عربی همانند امارات، بحرین و مراکش این ابتکارعمل را راه‌حل ندانستند و توافقنامه‌های عادی‌سازی را با رژیم صهیونیستی امضا کردند، در این میان مساله فلسطین به دلیل مخالفت کابینه‌های این رژیم با توقف شهرک‌سازی‌ها و انصراف آنها از راه‌حل دو دولتی، بدون راه‌حل باقی ماند.

در هفته‌های گذشته اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات عادی‌سازی روابط با عربستان با میانجیگری آمریکا افزایش یافتند؛ اما ریاض اظهارنظر رسمی در این خصوص نداشت.

برخی مسؤولان دستگاه‌های امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی نگران این هستند که نتانیاهو برای عادی‌سازی روابط با ریاض حاضر به پرداخت هر بهایی از جمله موافقت با پروژه هسته‌ای عربستان باشد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!