0

هشدار حماس در پی یورش وزیر افراطی صهیونیست به مسجد الاقصی

  • کد خبر : 43842
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۳:۰۰
هشدار حماس در پی یورش وزیر افراطی صهیونیست به مسجد الاقصی
جنبش حماس در واکنش به یورش وزیر امنیت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی از ملت فلسطین و جوانان انقلابی خواست تا برای دفاع از مسجد الاقصی در برابر یورش‌های شهرک‌نشینان و سرکرده تندروی آنها، بسیج عمومی تشکیل دهند و در این مسجد حضور پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، برخی رسانه‌های عبری از منصرف شدن وزیر تندروی امنیت داخلی کابینه جدید رژیم صهیونیستی از تصمیم یورش به مسجد الاقصی خبر داده بودند اما منابع خبری صبح امروز، سه‌شنبه از حضور وی در این مکان مقدس خبر دادند.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم صبح امروز در حالی که نیروهای پلیس و نیروهای گارد مرزی وی را همراهی کردند به مسجد الاقصی یورش برد.

طبق این گزارش، سازمان اطلاعات اسرائیل(شاباک) به او اجازه داده به مسجد الاقصی یورش ببرد.

بن گویر با انتشار پیامی در توییتر در این باره ادعا کرد: «ما دولتی هستیم که تسلیم تهدیدهای حماس نمی‌شویم، حرم قدسی (صحن مسجد الاقصی) مهم‌ترین مکان برای اسرائیلی‌ها است.»

وی همچنین مدعی شد: «ما آزادی عبادت را برای مسلمانان و مسیحیان حفظ می‌کنیم؛ اما یهودیان نیز حق دارند در آن مکان حضور یابند و باید با مشت آهنین با هر کسی که ما را تهدید می‌کند برخورد کنیم.»

این اقدام بن گویر اعتراض وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین را به همراه داشت. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام وزیر تندرو کابینه جدید رژیم صهیونیستی یک اقدام تحریک‌آمیز بی‌سابقه است.

رسانه‌های عبری‌زبان دوشنبه اعلام کرده بودند که جنبش حماس در نوار غزه از طریق مصر و سازمان ملل پیامی قوی به رژیم صهیونیستی فرستاده و در آن نسبت به تصمیم وزیر تندروی  این رژیم برای یورش به مسجدالاقصی هشدار داده است.

در پی این اقدام، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هشدار داد که طرح‌ها و تهدیدهای وزیر فاشیست و نژادپرست رژیم صهیونیستی، برای هتک حرمت و یورش به مسجد الاقصی به مثابه بنزین روی آتش ریختن است و به تنش‌ها دامن می‌زند.

جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای درباره طرح ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی کابینه جدید رژیم صهیونیستی هشدار داد و از ملت فلسطین و جوانان انقلابی خواست تا برای دفاع از در برابر یورش‌های شهرک‌نشینان و سرکرده تندروی آنها، بن گویر، بسیج عمومی تشکیل دهند و در مسجد الاقصی مستقر شوند.

جنبش حماس رژیم صهیونیستی را مسئول هرگونه پیامد ناشی از یورش بن غفیر به مسجدالاقصی دانست.

حماس از ملت‌ها و رهبران عرب و مسلمان و همه آزادگان جهان خواست از مسئله فلسطین و حق مردم فلسطین بر سرزمین خود و مقدسات اسلامی و مسیحی که در معرض بدترین یورش‌ها و تعدی‌ها قرار دارند، حمایت کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!