0

موج مهاجرت یهودیان از اراضی اشغالی/ اسرائیل در آینده حاشیه امنی نخواهد داشت

  • کد خبر : 34415
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۱۷
موج مهاجرت یهودیان از اراضی اشغالی/ اسرائیل در آینده حاشیه امنی نخواهد داشت
آینده ثابت خواهد کرد در محیط پیرامونی اسرائیل حاشیه امنی وجود نخواهد داشت چون محور مقاومت در منطقه تقویت شده و نفوذ بیشتری پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت وگویی در پاسخ به این سوال که با توجه به درگیری هایی که در نیم قرن گذشته بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها وجود داشت، چه آینده ای را برای قدس متصور هستید؟ آیا این درگیری ها ادامه خواهد داشت؟ اظهار داشت: روز جهانی قدس در تاریخ مبارزات ملت های اسلامی و فلسطین بر علیه اسرائیل، روزی ماندگار تلقی می شود. با توجه به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مساله فلسطین تحت تاثیر فضای منطقه ای و رخداد های بین المللی قرار گرفته بود و به حاشیه رانده شده بود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به این که امام راحل مساله فلسطین را در راس مسائل جهان اسلام می دانستند و این دیدگاهی کاملا استراتژیک نسبت به مناقشات مسلمانان با اسرائیل تلقی می شود لذا روز جهانی قدس موجب شد مساله فلسطین در مدار توجه مسلمانان قرار بگیرد. از همان زمان یعنی از چهار دهه گذشته به این سو مساله فلسطین به عنوان مهمترین اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و همچنین ملت های اسلامی قرار گرفت به همین دلیل طی چهار دهه گذشته انتفاضه های مختلفی در اسرائیل صورت گرفت.

انتفاضه جدید در مقابل اسرائیل آغاز شده است

وی افزود: از سه هفته گذشته و بعد از نشست وزرای خارجه چهار کشور عرب یعنی مصر و بحرین و مغرب و امارات با وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در صحرای نقب و در کنار قبر دیوید بن گوریون اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل ناتوی عبری عربی بر علیه ایران، قیام مردم فلسطین و عملیات شهادت طلبانه ای که در مناطق حساس و امنیتی جنوب تل آویو و حیفا نشان می دهد انتفاضه جدید در مقابل اسرائیل آغاز شده است و این انتفاضه با سایر انتفاضه هایی که در طول چهار دهه گذشته شکل گرفته کاملا تفاوت دارد زیرا انتفاضه همراه با عملیات شهادت طلبانه است. به همین دلیل الان رژیم صهیونیستی در آستانه روز جهانی قدس از ده روز گذشته به ارتش آماده باش صددرصد داده است و این در طول یک دهه گذشته کاملا بی سابقه بود و اسرائیل را با چالش امنیتی جدی مواجه کرده است زیرا دستیابی جنبش های مبارز فلسطینی به انواع موشک های بالستیک امنیت رژیم صهیونیستی را مورد تهدید قرار می دهد و موج مهاجرت یهودیان از اراضی اشغالی به خارج آغاز شده و اسرائیل که با بحرانی سیاسی و اقتصادی روبرو بود اکنون با بحرانی امنیتی نیز روبرو است و دلیل این است که رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرده بود حرکت کردن یهودیان در تل آویو با مشکلات جدی روبرو شده است و این نشان می دهد ملت فلسطین صرف نظر از سازشکاری برخی از رژیم های مرتجع روش های جدیدی در تقابل با رژیم صهیونیستی آغاز کرده اند.

هانی زاده

 فروپاشی درونی

هانی زاده در خصوص اینکه در مجموع چه پیش بینی برای آینده دارید؟ گفت: انتفاضه ای که شکل گرفته در گذشته تنها منحصر در غزه بود و امروز انتفاضه در کرانه غربی و در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ که ۱.۵ میلیون فلسطینی دارای تابعیت اسرائیل هستند شروع شده است. اسرائیل با وجود دارا بودن توان نظامی بالا و پشتوانه بین المللی به دلیل چالش های امنیتی و سیاسی در حال فروپاشی از درون است و نمونه آن مهاجرت است که در طول ۱۵ سال گذشته و بعد از جنگ ۳۳ روزه لبنان که در سال ۲۰۰۶ آغاز شد و منجر به شکست ارتش اسرائیل شد امروز موج مهاجرت معکوس آغاز شده است که به معنای فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون است.

امروز اسرائیل در انزوای کامل است

این کارشناس منطقه در مورد اینکه آیا امکان دارد این وضعیت معادلات را تغییر دهد؟ تصریح کرد: جنبش های فلسطینی با ساز و کاری که در اختیار دارند تمامی مناطق امنیتی و حساس رژیم صهیونیستی را زیر پوشش موشک های بالستیک خود قرار داده اند. امروز اسرائیل در انزوای کامل است و با چالش امنیتی جدی روبرو است و علی رغم اینکه برخی از رژیم های عربی در حال ارتباط با اسرائیل هستند اما مردم فلسطین راه خود را پیدا کرده است و بدون تکیه بر کمک های خارجی در تقابل شدید با رژیم صهیونیستی است و آینده ثابت خواهد کرد که اسرائیل علی رغم داشتن توان نظامی بالا قادر به تحمل جنگ فرسایشی طولانی مدت نخواهد بود و شرایط به گونه ای خواهد بود که اسرائیل تنها می تواند در داخل امنیتی نسبی داشته باشد و در محیط پیرامونی اسرائیل حاشیه امنی وجود نخواهد داشت چون محور مقاومت در منطقه تقویت شده و نفوذ بیشتری پیدا کرده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!