1
سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

صهیونیست‌ها و بازگشت به «دوران سرگردانی»

  • کد خبر : 53797
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
صهیونیست‌ها و بازگشت به «دوران سرگردانی»
گسترش احساس ناامنی میان صهیونیست‌ها در سراسر فلسطین اشغالی و قرار گرفتن عربستان مقابل یک دو راهی در جنگ یمن از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، افزایش عملیات ضدصهیونیستی فلسطینی‌ها علیه شهرک نشینان صهیونیست در سراسر فلسطین اشغالی باعث شده این شهرک نشینان در هیچ کجای اراضی اشغالی و حتی تل آویو احساس امنیت نکنند.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی بعد از عملیات اخیر ضدصهیونیستی که به هلاکت سه شهرک نشین و زخمی شدن شش تن دیگر انجامید اذعان کرد که این رژیم با روزهای سخت و دردناکی مواجه است. سیستم بازدارندگی و امنیتی رژیم صهیونیستی با توجه به شکاف‌های داخلی آن از هم فروپاشیده و شاهد ضعف محسوسی در جبهه شمالی و محل استقرار نیروها و موشک‌ها و پهپادهای حزب الله لبنان در کنار حملات موشکی و پهپادی نوار غزه و عملیات شهادت طلبانه در کرانه باختری است.

وجه مشترک اکثر عملیات‌های شهادت طلبانه اخیر علیه صهیونیست‌ها استفاده از سلاح‌های گرم و خارج شدن عاملان آنها از صحنه عملیات است. این رژیم در اضطراب بی سابقه‌ای به سر می‌برد و نگرانی‌های تل آویو نسبت به احتمال افزایش عملیات شهادت طلبانه در کرانه باختری و قدس اشغالی به بالاترین حد خود رسیده است. شهرک نشینان صهیونیست در هیچ کجای فلسطین اشغالی حتی تل آویو که قرار بود امن ترین جا باشد و چه بسا در سراسر جهان، امنیت ندارند.

اهمیت شهر الخلیل در محصور بودن آن توسط شهرک‌های صهیونیست نشین است که در صورت آغاز انتفاضه در این منطقه با توجه به تعداد ساکنان فلسطینی آن، اشغالگران صهیونیست به شدت از گسترش این روند وحشت زده خواهند شد. مصادف شدن عملیات الخلیل با پنجاه و چهارمین سالروز جنایت آتش زدن مسجدالاقصی تصادفی نیست. مقاومت فلسطین امروزه با قدرت به صحنه مبارزه بازگشته و سلاح‌های پیشرفته‌ای می‌سازد که بعید نیست بتواند شهرک نشینان صهیونیست را به «دوران سرگردانی» بازگرداند. این تهدید قدرتمندتر از تهدیدات «عصر حجری» تل آویو علیه لبنان است.

روزنامه المراقب العراقی در خصوص جنایت آمریکا علیه فرماندهان پیروزی نوشت: با گذشت سه سال از جنایت آمریکا در حق سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در فرودگاه بغداد، هنوز نتایج تحقیقات در این خصوص مبهم است. منابع آگاه اعلام کرده‌اند که دولت آمریکا در مسیر این تحقیقات سنگ اندازی می‌کند. پارلمان عراق بعد از این جنایت مصوبه اخراج نیروهای خارجی از این کشور را تصویب کرد اما آمریکا که متهم اصلی این جنایت است به مصوبات پارلمان عراق بی توجهی می‌کند.

روزنامه العربی الجدید در خصوص عملیات ضدصهیونیستی در الخلیل نوشت: وزیر به اصطلاح امنیت رژیم صهیونیستی و دیگر وزرای کابینه این رژیم تلاش می‌کنند از عملیات جدید فلسطینی‌ها در کرانه باختری سو استفاده کرده و حملات خود را علیه فلسطینی‌ها افزایش دهند. اشغالگران صهیونیست بعد از این عملیات کرانه باختری را تبدیل به پادگان نظامی کرده‌اند. نظامیان صهیونیست هنوز دنبال عامل عملیات منطقه حواره می‌گشتند که عملیات جدیدی در الخلیل رخ داد.

روزنامه القدس العربی در خصوص لابی‌های صهیونیستی نوشت: اصطلاح لابی‌های صهیونیستی برای توصیف نفوذ صهیونیست‌ها به صورت حساب شده در کشورهای مختلف برای حمایت از سیاست‌های رژیم صهیونیستی استفاده می‌شود. لابی‌های صهیونیستی در آمریکا و فرانسه از برجسته‌ترین این گروه‌های فشار به شمار می‌روند. بیشترین تعداد یهودیان در قاره اروپا در فرانسه متمرکز هستند به طوری که تعداد آنها به ۵۵۰ هزار نفر می‌رسد. آنها در تمام زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای فرانسه نفوذ کرده و فرزندان آنها پست‌های مهمی در حاکمیت به دست دارند.

با وجود آنکه یهودیان فرانسه طی دهه‌های گذشته مهاجرت زیادی به اراضی اشغالی داشته‌اند اما آمارهای جدید نشان می‌دهد این روند طی سه دهه گذشته کاهش پیدا کرده و به همین دلیل رژیم صهیونیستی به دنبال اتخاذ سیاست‌هایی برای تشویق یهودیان فرانسه به مهاجرت به اراضی اشغالی است. اینک باید به این فکر کنیم چرا نباید لابی‌های عربی حامی فلسطین در آمریکا و اروپا با توجه به حضور تعداد زیادی از شهروندان عربی در این کشورها با سرمایه‌های مالی و علمی و اقتصادی‌شان تشکیل شود؟

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص یمن نوشت: عربستان سعودی در حال حاضر بین یک دو راهی قرار گرفته است. ریاض نمی‌تواند شرایط لازم برای دستیابی به توافق صلح با جنبش انصارالله یمن و خروج از باتلاقی که خود آن را ایجاد کرده مهیا کند چرا که امارات با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در این زمینه، مقابل عربستان موانع سیاسی و میدانی ایجاد می‌کند. اگر عربستان تصمیم بگیرد از ائتلاف علیه یمن خارج شود بزرگترین چالش چه بسا در تاریخ روابط میان این کشور و آمریکا ایجاد می‌شود و اگر در این ائتلاف باقی بماند با خطر حمله به پروژه‌های سرمایه گذاری محمد بن سلمان ولی عهد عربستان و تعطیلی آنها رو به رو خواهد شد.

روزنامه لبنانی البناء به نقل از روزنامه صهیونیستی یسرائیل هیوم نوشت: یسرائیل هیوم نسبت به خطر فروپاشی رژیم صهیونیستی در سایه تشدید ۲ عنصر یعنی افزایش روزافزون قدرت نظامی حزب الله و شکاف سیاسی داخلی که به تضعیف نهادهای نظامی تل آویو منجر شده هشدار داده است. در حالی مخالفان و طرفداران اصلاحات قضائی در اسرائیل به یکدیگر حمله می‌کنند حزب الله لبنان نیروهای خود را در مرزها افزایش داده و امنیت ساکنان اسرائیل را هدف قرار می‌دهد.

روزنامه سوری الثوره در مقاله‌ای نوشت: سوریه به دلیل حمایت‌های بی دریغ خود از مسائل مهم کشورهای عربی و ایستادگی مقابل دشمن صهیونیستی در معرض جنگ تروریستی با هدف اجرای پروژه‌های آمریکا و به آتش کشیدن تمام منطقه قرار گرفت. تمام امت عربی باید از سوریه مقابل تهدیدات و تجاوزات رژیم صهیونیستی و همچنین حملات آمریکا و ترکیه حمایت کنند چرا که پیروزی سوریه علیه اشغالگران و جنگ تروریستی و اقتصادی مسیر را برای آزادسازی فلسطین باز می‌کند. سوریه در خط مقدم مبارزه با دشمنان قرار دارد و از امت عربی دفاع می‌کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!