2

شمار یهودیان سراسر جهان به 15.2 میلیون رسید

  • کد خبر : 21611
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
شمار یهودیان سراسر جهان به 15.2 میلیون رسید
طبق آماری که آژانس یهودی ارائه داد، اکنون ۱۵.۲ میلیون یهودی در سراسر جهان زندگی می کنند و این رقم از سال پیش ۱۰۰هزار بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، براساس آمار ۴۵.۳٪ از یهودیان جهان در اسرائیل زندگی می کنند؛ ۲۵.۳ میلیون واجد شرایط قانون بازگشت اند. طبق آماری که آژانس یهودی ارائه داد، اکنون ۱۵.۲ میلیون یهودی در سراسر جهان زندگی می کنند که نسبت به سال قبل ۱۰۰هزار نفر بیشتر است.

آژانس یهود در آماری که پیشاپیش روش هاشانا که از غروب دوشنبه آغاز شد، منتشر کرد می گوید ۸.۲ میلیون یهودی خارج از اسرائيل زندگی می کنند و از این تعداد، بیشترین آنان، که حدود ۶ میلیون است، در ایالات متحده ساکن اند. بنا به این آمار پژوهشی که از سوی «پروفسور سرگیو دلا پرگولا» از دانشگاه عبری اورشلیم تهیه شد، در اسرائيل اکنون ۶.۹۳ میلیون یهودی زندگی می کنند که ۴۵.۳٪ شمار یهودیان جهان است.

پس از اسرائيل و ایالات متحده، کشورهایی که دارای بیشترین شمار یهودیان اند، به این ترتیب است: فرانسه، (۴۴۶۰۰۰)، کانادا (۳۹۳۵۰۰)، انگلیس (۲۹۲۰۰۰)، آرژانتین (۱۷۵۰۰۰)، روسیه (۱۵۰۰۰)، آلمان (۱۱۸۰۰۰)، و استرالیا (۱۱۸۰۰۰).

آژانس یهود گفت ۲۷ هزار یهودی در کشورهای عربی و مسلمان زندگی می کنند و از این رقم ۱۴۵۰۰ نفر در ترکیه، ۹۵۰۰ نفر در ایران، دوهزار در مراکش، و هزار نفر در تونس اقامت دارند.

این آمار بر اساس خود-هویت یابی خود افراد به عنوان یهودی و نه هیچ مذهب دیگری است. آژانس یهود گفت با مراجعه به لیست افراد واجد شرایط شهروندی اسرائيل تحت قانون بازگشت، که طبق آن دست کم یکی از پدربزرگ و مادربزرگ‌ ها می بایست یهودی باشد، دریافته که اکنون در سراسر جهان ۲۵.۳ میلیون یهودی با این شرایط زندگی می کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=21611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!