2
تحولات فلسطین؛

سفر یک هیئت نظامی بلندپایه مراکش به اسرائیل/ تصمیم اسرای فلسطینی برای تحصن پس از نماز جمعه

  • کد خبر : 45783
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
سفر یک هیئت نظامی بلندپایه مراکش به اسرائیل/ تصمیم اسرای فلسطینی برای تحصن پس از نماز جمعه
سفر یک هیئت نظامی بلندپایه مراکش به اسرائیل، تصمیم اسرای فلسطینی برای تحصن پس از نماز جمعه، حضور ۸۰ هزار نمازگزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی، زخمی‌شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری های نابلس و اعتراض آمریکا به ارائه قطعنامه ضداسرائیلی به شورای امنیت از آخرین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از پایگاه خبری میدل ایست نیوز، فرمانده توپخانه ارتش مراکش طی سفری رسمی و در رأس یک هیئت نظامی به اسرائیل سفر کرد.

سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئتی از توپخانه ارتش مراکش در چارچوب روابط، همکاری و هماهنگی توپخانه ارتش مراکش و اسرائیل به تل‌آویو سفر کرده است.

این نخستین سفر این مقام نظامی مراکش به اسرائیل پس از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

اویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئتی از توپخانه ارتش مراکش در چارچوب روابط، همکاری و هماهنگی توپخانه ارتش مراکش و اسرائیل به تل‌آویو سفر کرده است.

وی توضیح داد که این هیئت از چندین موضع نظامی اسرائیل برای اطلاع میدانی از چالش‌هایی که توپخانه اسرائیل با آن مواجه است، دیدن کرد.

ادرعی افزود که در این سفر تحکیم روابط بین توپخانه ارتش مراکش و اسرائیل نیز بررسی شد.

پیش از این رئیس ستاد کل اسرائیل در سپتامبر ۲۰۲۲ طی سفری رسمی و با هدف تقویت همکاری نظامی به مراکش رفته بود.

تصمیم اسرای فلسطینی برای تحصن در زندان ها پس از نماز جمعه

اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از امروز جمعه اقدامات اعتراضی خود علیه مجازات‌ها و شیوه تعامل سازمان زندان‌های صهیونیستی را شدت خواهند بخشید.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بر همین اساس، اسرای فلسطینی قرار است امروز پس از اقامه نماز جمعه در محوطه‌های زندان تحصن کنند.

اسرای فلسطینی از ۴ روز پیش اقدامات اعتراضی خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی آغاز کرده اند.

این اقدامات در اعتراض به سرکوب گسترده اسرا به درخواست ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از جمله کاهش ساعات حمام اسرا صورت می‌گیرد.

کمیته اضطراری ملی جنبش اسیر فلسطین در تمامی زندان‌های اسرائیلی اعلام آماده‌باش کرده است.

اسرای فلسطینی قرار است به زودی اعتراضات خود را شدت بخشند و در نهایت کار به اعتصاب غذای دسته‌جمعی خواهد رسید.

نیروهای سرکوبگر وابسته به سازمان زندان‌های صهیونیستی شب گذشته نیز به بخش ۱ زندان جلبوع یورش برده و دست به سرکوب اسرا زدند.

اعتراض آمریکا به ارائه قطعنامه ضداسرائیلی به شورای امنیت

آمریکا به شدت با ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به شورای امنیت مخالف است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز جمعه اعلام کرد که آمریکا به شدت مخالف قطعنامه‌ای است که بر ضرورت توقف شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری تاکید دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده که ارائه چنین قطعنامه‌ای به شورای امنیت به نفع مذاکرات راه حل دو کشور نخواهد بود.

گفتنی است که کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گذشته تصمیم به مشروعیت‌بخشی به ۹ شهرک صهیونیستی پراکنده در کرانه باختری گرفت.

این در حالی است که به موجب قوانین بین‌الملل، هرگونه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری غیرقانونی بوده و این شهرک ها باید تخلیه شوند.

زخمی‌شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری های نابلس

در پی سرکوب راهپیمایی مسالمت‌آمیز هفتگی فلسطینی‌ها از سوی نظامیان صهیونیست، ده‌ها فلسطینی در درگیری با این نیروها مصدوم یا دچار حالت خفگی شدند.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد در درگیری‌های «بیت جن» در نابلس، ۵ نفر دچار خفگی شدند و یک نفر نیز بر اثر اصابت گاز اشک‌آور به دستش مجروح شد.

در این میان شلیک گاز اشک‌آور و بمب صوتی از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی در روستای قریوت در نابلس باعث شد چند فلسطینی دچار حالت خفگی شوند.

روستای «بیتا» در جنوب نابلس نیز شاهد درگیری فلسطینیان با نیروهای رژیم صهیونیستی در اطراف کوه صبیح در اعتراض به احداث شهرک اویتار بود.

حضور ۸۰ هزار نمازگزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش داد: با وجود تدابیر شدید نظامی در ورودی‌های بخش قدیمی قدس و مسجدالاقصی، حدود ۸۰ هزارر فلسطینی نماز جمعه امروز در مسجدالاقصی را اقامه کردند.

بر اساس این گزارش، اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی تخمین زد که حدود ۸۰ هزار نمازگزار فلسطینی ساکن قدس اشغالی، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

به گفته منابع محلی در قدس اشغالی، نظامیان رژیم صهیونیستی مستقر در خیابان‌های این شهر و ورودی‌های مسجدالاقصی، نمازگزاران را متوقف و کارت شناسایی آنها را بازرسی می‌کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!