3

سابقه یهودی ستیزی، دردسری جدید برای سیاستمدار آلمانی

  • کد خبر : 53957
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۵۱
سابقه یهودی ستیزی، دردسری جدید برای سیاستمدار آلمانی
اتهامات یهودستیزانه به یک سیاستمدار ایالتی در آلمان برای ادامه کار او ایجاد دردسر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یک بروشور یهودی ستیز که بیش از سه دهه پیش در یک مدرسه متوسطه آلمان توزیع شده بود، در مرکز مناقشه ای قرار دارد که آینده سیاسی «هوبرت آیوانگر» معاون نخست وزیر بایرن را پیش از انتخابات منطقه ای در اواخر امسال تهدید می‌کند.

این بروشور که وجود آن برای اولین بار توسط یک روزنامه محلی در روز شنبه گزارش شد، یک مسابقه ملی تاریخ را تقلید کرده و اشاره های تمسخر آمیزی به اردوگاه های کار اجباری نازی ها و هولوکاست دارد. این درحالی است که آیوانگر 52 ساله، نگارش این سند تایپی را که در سال 1987 در 17 سالگی نوشته شده را انکار کرده است.

این روزنامه می‌گوید چندین شاهد گفته‌اند که او به دلیل این بروشورها که در دستشویی مدرسه پیدا شده بود به کمیته انضباطی مدرسه احضار شده بود. آیوانگر ریاست حزب عوامگرای «رای دهندگان آزاد» را بر عهده دارد که در ائتلاف با اتحادیه سوسیال مسیحی «سودر» ایالت باواریا را اداره می کند.

آیوانگر در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرده و گفته که او این بروشور را ننوشته است و شخصی که این کار را انجام داده می‌شناسد و او حاضر است در این رابطه شهادت بدهد.

گفتنی است باتوجه به سابقه یهودی ستیزی در آلمان نازی در دهه سی و چهل میلادی، برچسب یهودی ستیزی در این کشور یکی از قوی‌ترین ابزارها برای هدف قرار دادن سیاستمداران و دیگر افراد مشهور است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!