1

رابطه مسلمانان با یهود و نصاری از منظر قرآن کریم

  • کد خبر : 52430
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
رابطه مسلمانان با یهود و نصاری از منظر قرآن کریم
یکی از شبهات مهمی که در جامعه بسیار به آن پرداخته می شود ،مسئله رابطه با آمریکا است اما خداوند در آیه ۱۲۰ سوره بقره فرموده است “وَلَنْ تَرْضَیٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ …”، حرف «لن» نفی ابد است و این سیاست قرآن است و می فرماید بدانید هرگز یهود و نصاری با مسلمانان خوب نمی شوند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در جمع ائمه جمعه استان ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) با اشاره به روایتی از امام حسین(علیه السلام) در خصوص اقبال یا دوری مردم از دین اظهار داشت: حضرت در پاسخ فردی که از اوضاع کوفه برای امام گفته بود فرمود “إِنَّ النَّاسَ عَبِیدُ الدُّنْیا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلَی أَلْسِنَتِهِمْ یحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّیانُونَ” مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.

مردم این گونه می باشند که به دین تا زمانی که به نفع آنها باشد تمایل دارند، اما اگر به ضرر آنها شد آن زمان می فهمید دین دار بسیار اندک است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر رفتار هدایت گرانه با مسئولان و مردم تصریح کرد: حکومت ما، حکومت پیامبر(صلی الله علیه و آله) و امیرمومنان(علیه السلام) است، همچنان که آنها با مردم می نشستند و با آنها صحبت می کردند و حکومت بر دل ها داشتند.

ما باید شیوه پدر معنوی را داشته باشیم و با محبت و به عنوان راهنما و با کمال ادب بیان و توصیه کنیم و البته قاعده این است که آنها در بسیاری از امور مشورت کنند و اگر مشورت کنند درست آنها را راهنمایی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان هم چنین در توصیه ای دیگر رفتار عزتمندانه را وظیفه مومن دانست و گفت: در روایت داریم که خداوند متعال کارهای مومن را به خود سپرده به جز آن که فرد بخواهد خود را ذلیل کرده و عزت خود را از بین ببرد، لذا انسان حق ندارد عزت خود را از بین ببرد.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت مسئله تبلیغ عنوان کرد: یکی از مسائلی که رهبر انقلاب در چند روز گذشته بیان فرمودند مسئله تبلیغ بود، بدون شک وظیفه عمده ما تبلیغ است و تبلیغات دینی تنها مسئله گفتن نیست و اکنون تبلیغ دینی رفع شبهاتی است که در ذهن مردم وجود دارد.

یکی از شبهات مهمی که در جامعه بسیار به آن پرداخته می شود، مسئله رابطه با آمریکا است اما خداوند در آیه ۱۲۰ سوره بقره فرموده است “وَلَنْ تَرْضَیٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ …”، حرف «لن» نفی ابد است و این سیاست قرآن است و می فرماید بدانید هرگز یهود و نصاری با مسلمانان خوب نمی شوند.

در آیه ۵۱ سوره مائده نیز می فرماید “یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَیٰ أَوْلِیَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ”، لذا اگر فردی از مسلمانان با آنها ارتباط برقرار کرد دیگر از آنها است و از همین رو است که می فرماید در محاربه و غیرمحاربه آنها را دوست خود نگیرید.

عضو مجلس خبرگان رهبری حضور در محافل و مجالس دینی و در بین مردم را برای امر تبلیغ مهم بیان کرد و افزود: در مورد تبلیغ نیز باید در بسیاری از مکان ها، روستاها و مجالس برویم و به شهرها سر زده و جوانان را به مسجد بیاوریم و با آنها صحبت کنیم همان گونه که امام رضا فرمودند: ” رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا قُلْتُ کَیْفَ یُحْیِی أَمْرَکُمْ قَالَ یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا اَلْحَدِیثَ . ” خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند! سوال شد چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ زیبایی های گفتار ما را می دانستند، از ما پیروی می کردند».

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!