1
در پنجاه و چهارمین سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی؛

جهاد اسلامی: مسجدالاقصی قابل تقسیم یا یهودی سازی نیست

  • کد خبر : 53541
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
جهاد اسلامی: مسجدالاقصی قابل تقسیم یا یهودی سازی نیست
جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی با بیان اینکه این مسجد مقدس حق تمام مسلمانان است، تاکید کرد که مسجدالاقصی قابل تقسیم و یهودی سازی نیست.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد که مسجدالاقصی و تمام خاک فلسطین حق خالص تمام مسلمانان جهان است.

در این بیانیه آمده است که مسجدالاقصی قابل تقسیم ویهودی سازی نیست.

در بخشی از بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است که آزادسازی مسجدالاقصی تنها ماموریت ملت فلسطین نیست، بلکه وظیفه تمام امت اسلامی و عربی است.

«دنیس مایکل روهن» جوان یهودی استرالیایی الاصلی است که ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ میلادی و پس از گذشت دو سال از اشغال سرزمین قدس توسط صهیونیست ها، مسجدالاقصی را به آتش کشید.

با گذشت ۷۴ سال از تاسیس رژیم صهیونیستی (۱۹۴۸) در سرزمین فلسطین و تلاش بی وقفه صهیونیست ها و گروه های افراطی یهودی جهت سیطره بر مسجدالاقصی و تلاش برای ایجاد معبد ادعایی در این مسجد مقدس مسلمانان و به رغم سکوت و همراهی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، اما جریان مقاومت و جهاد برای آزادسازی سرزمین فلسطین ادامه دارد.

۵۴ سال پیش در چنین روزی (۲۱ آگوست ۱۹۶۹) روهن صهیونیست، رواق شرقی را به آتش کشید و تمام اشیای موجود در این رواق از جمله منبر تاریخی این مسجد در آتش سوخت؛ این آتش سوزی حتی به گنبد نقره ای نیز رسید.

این جنایت صهیونیست ها، انقلابی خشمناک در سراسر جهان اسلام به وجود آورد. یک روز پس از این اتفاق هزاران مسلمان فلسطینی نماز جمعه را در بخش بیرونی مسجدالاقصی برپا کردند و تظاهراتی گسترده تمام بیت المقدس را فرا گرفت و از پیامدهای این حادثه برگزاری اولین نشست در سطح سران کشورهای اسلامی در شهر رباط پایتخت مغرب بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!