1

تعمیق همکاری راست افراطی اسرائیل با همتایان اروپایی خود

  • کد خبر : 52545
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۰۳
تعمیق همکاری راست افراطی اسرائیل با همتایان اروپایی خود
اخیراً روابط میان راست افراطی اسرائیل و همتای آن در اروپا عمیق‌تر شده است به گونه‌ای که برخی نسبت به این روابط هشدار داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یوسی میتسری، خبرنگار روابط بین‌الملل کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی، گفت: موج راست‌گرایی که در سال‌های اخیر اروپا را فراگرفته، شاهد نزدیکی چشمگیر با اسرائیل است. چه در فرانسه و ایتالیا و چه یونان و اسپانیا راست‌گریان به صعود سیاسی خود ادامه می‌دهند. همین امر در مورد آلمان، مجارستان و لهستان نیز صدق می‌کند.

وی افزود: این نزدیکی میان راست افراطی اسرائیل و اروپایی‌ها از آن جهت عجیب است که راست‌گرایان اروپایی غالبا یهودی‌ستیز هستند و ریشه‌های آنها در نفرت از یهودیان قابل توجه است.

به اعتقاد وی شاید حمله ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به جورج سورس، میلیاردر یهودی مجارستانی را بتوان در این قالب تجسم کرد. همچنین درگیری یائیر لاپید، نخست وزیر سابق اسرائیل با همتای لهستانی خود درباره تغییر قانون هولوکاست نمونه‌های اشکاری از این ریشه‌های «یهودی‌ستیزی» هستند.

میتسری خاطرنشان کرد که احزاب راست‌ اروپایی ستایش خود را از یهودی‌ستیزی و قاتلان یهودیان پنهان نمی‌کنند. دولت اسرائیل در وهله اول منعی برای همکاری با آنها ندارد، چرا که جهان ژئوپلیتیک نیاز به تصمیم‌گیری به گونه‌ای دارد که منافع سیاسی را افزایش دهد. به عنوان مثال می‌توان به «اتحاد ویشگراد» بین مجارستان، لهستان، اسلواکی و جمهوری چک اشاره کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌دانست که چگونه از این اتحاد برای جلوگیری از تحرکات سیاسی علیه اسرائیل از سوی اتحادیه اروپا استفاده کند.

وی توضیح داد که روابط صمیمی میان این چهار کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو هر روز اتفاق نمی‌افتد، اما این بدان معنا نیست که مقامات اسرائیلی ملزم به موافقت با هر گونه همکاری با احزاب راست افراطی در اروپا تنها به دلیل موافقت آنها بر سر مناقشه اسرائیل و فلسطین و یا وجود دشمن مشترک، هستند.

وی تاکید کرد: دولت اسرائیل در زمان فعلی با شرایط هرج و مرج داخلی و کاهش حمایت بین‌المللی به ویژه از سوی کاخ سفید و همینطور ترکیب راست افراطی اروپا و اسرائیل بر سر یک چهارراه بسیار مرکزی در بازی ژئوپلیتیک قرار دارد. این در حالی است که آمریکا آشکارا ناامیدی خود را از طرح‌های اشغالگرایانه اسرائیل ابراز کرده است. این مسئله می‌تواند به در انزوا قرار گرفتن اسرائیل در سطح بین‌المللی منجر شود.

نزدیکی جریان‌های راستگرای اروپا و اسرائیل بر نادیده گرفتن اشغال سرزمین‌های فلسطین و محروم کردن اتحادیه اروپا از اجماع لازم برای تصویب قطعنامه‌هایی که ممکن است به رژیم صهیونیستی آسیب برساند، متمرکز شده است. حمایت بی‌قیدوشرط از اسرائیل و تلاش برای خلاصی از گذشته فاشیستی‌اش، بخشی از اقداماتی است که برای از بین بردن «سابقه بد تاریخی» این رژیم به کار گرفته می‌شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!