1

گسترش تدابیر مقابله با سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک

  • کد خبر : 47302
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
گسترش تدابیر مقابله با سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک
واتیکان اعلام کرد پاپ فرانسیس روز شنبه ۲۵ مارس برای تقویت مبارزه با سوءاستفاده جنسی در کلیسای کاتولیک فرمان سال ۲۰۱۹ خود در این زمینه را اصلاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان نزدیک به چهار سال پیش در واکنش به آشکار شدن موارد متعدد سوءاستفاده جنسی و بدرفتاری جنسی در کلیسای کاتولیک فرمانی صادر کرد که مطابق آن، کشیشان و دیگر روحانیان موظف شدند هر گونه سوءظن در این ارتباط را گزارش کنند.

بر پایه اصلاحات جدید، الزام گزارش‌دهی در آینده شامل افراد غیرروحانی که در “انجمن‌های بین‌المللی مومنان” مورد تائید واتیکان مسئولیتی بر عهده دارند نیز می‌شود.

واتیکان اعلام کرده، اصلاحات مورد نظر پاپ فرانسیس از ۳۰ آوریل سال جاری اجرایی خواهد شد و همه وابستگان به کلیسای کاتولیک موظف به رعایت آن خواهند بود.

همچنین قرار است الزام به گزارش‌دهی به موارد سوءاستفاده جنسی احتمالی به “بزرگسالان آسیب‌پذیر” نیز تعمیم یابد. این اصطلاح افرادی را مد نظر دارد که به دلایلی نظیر ناتوانی، محدودیت جسمی و روانی یا محرومیت از آزادی فردی در موقعیتی نباشد که در مقابل ارتکاب جرم به طور موثری از خود دفاع کنند.

در نسخه به روز شده فرمان سال ۲۰۱۹ پاپ فرانسیس امکان دادخواهی قربانیان سوءاستفاده جنسی نیز گسترش یافته و نهادها و اداره‌های تحت نظر واتیکان موظف شده‌اند تدابیر لازم را برای تسهیل این روند اتخاذ کنند.

در تدابیر جدید مقرر شده که شاهدان موارد مظنون به وقوع سوءاستفاده جنسی نباید ملزم به سکوت و رازداری شوند. این قاعده تا کنون فقط شامل قربانیان احتمالی می‌شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!