12

کتاب «فرقه ترامپ» به فارسی ترجمه شد

  • کد خبر : 30618
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
کتاب «فرقه ترامپ» به فارسی ترجمه شد
ترجمه کتاب جدید «استیون حسن» متخصص و پژوهشگر شناخته‌شده حوزه فرقه‌ها و کنترل ذهن وارد بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این کتاب با عنوان «فرقه ترامپ» به خوبی نشان می‌دهد که چگونه مدیریت فرقه‌مآبانه ترامپ و اطرافیانش، باعث کنترل ذهن و مغزشویی هوادارانش شده و این اتفاق چه آسیب‌های اجتماعی و سیاسی در پی داشته‌است.

این روانشناس آمریکایی در این اثر خود، ریاست‌جمهوری و جنبه‌های مختلف عملکرد ترامپ را با فرقه‌های شناخته‌شده‌ای نظیر «جیم جونز»، «دیوید کورش»، «ران هابارد»، «سان میونگ مون» و… مقایسه کرده و در عین حال مراحل کنترل ذهن و ویژگی‌های یک رهبر فرقه را با استفاده از نظریات مختلف علمی توضیح می‌دهد.

از آنجا که استیون حسن، خود سال‌ها عضو فرقه «مونیز» بود، به خوبی با ارتباطات تشکیلاتی-فرقه‌ای آشناست و از طرفی تحصیلات آکادمیک وی به او دیدی دقیق و علمی داده، از این رو ظرافت‌های بسیاری از روابطی که سمت و سوی فرقه‌ای داشته و همچنین روش‌های تأثیرگذاری در افراد را به وسیله مجموعه‌ای از راه‌های روانشناسی اجتماعی توضیح داده و نشان می‌دهد که فرقه‌ها چطور مخاطبانشان را رام و وفادار خود می‌کنند.

فرقه ترامپ برای مخاطب روشن می‌سازد که چطور حتی افرادی دارای سلامت عقلی، منطقی و با شرایط مناسب نیز، بدون اینکه متوجه باشند به اعضای یک فرقه تبدیل و متقاعد می‌شوند که فجیع‌ترین و حتی وحشیانه‌ترین ایده‌ها و دستورات را از سمت مافوق فرقه‌ای خود، باور و اجرا کنند.

فرقه ترامپ

این کتاب ۴۱۶ صفحه‌ای در ۱۰ فصل به فارسی ترجمه و توسط انتشارات «نگاه» منتشر شده‌است. جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، علمی و… کتاب و تسلط نویسنده بر مباحث، تنوع و کیفیتی ایجاد نموده که علاوه بر جذاب و خواندنی بودن، می‌تواند به منبعی برای تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مشابه تبدیل شود. این کتاب را می‌توان به صورت اینترنتی از درگاه‌های اینترنتی و از کتابفروشی‌های مختلف خریداری کرد.

پیش‌تر خبرگزاری فارس گزارشی درباره آماده شدن کتاب فرقه ترامپ منتشر کرد. در بخشی از این گزارش آمده است: «نویسنده با تکیه بر تجربیات عملی و سال‌ها مطالعه در باب جریان‌های فرقه‌ای، اثری تازه خلق کرده تا کلیشه رایج از تصورات مرتبط با فرقه‌ها را شکسته و نشان دهد فرقه‌های نامرئی به زیست نامحسوس خود در جهان ادامه داده و هر روز بر دامنه و عمق نفوذ خویش، می‌افزایند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=30618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!