0

واکنش متفاوت دوگین و رهبر ارتدوکس‌های روسیه نسبت به اقدام ضد اسرائیلی مسلمانان داغستان

  • کد خبر : 56322
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
واکنش متفاوت دوگین و رهبر ارتدوکس‌های روسیه نسبت به اقدام ضد اسرائیلی مسلمانان داغستان
پاتریارک کریل «رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه» اقدام ضد اسرائیلی مسلمانان داغستان را به عنوان تلاشی برای اختلاف افکنی محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاتریارک کریل رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه روز دوشنبه ۳۰ اکتبر اقدام ضد اسرائیلی مسلمانان در فرودگاهی در منطقه داغستان را به عنوان تلاشی برای اختلاف افکنی بین یهودیان و مسلمانان روسیه محکوم کرد.

این واکنش یک روز پس از آن صورت گرفت که گروهی از مسلمانان داغستانی با حضور در فرودگاه ماخاچکالا در اعتراض به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، از ورود یهودیان صهیونیست به این کشور جلوگیری کردند.

کریل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هیچ توجیه اخلاقی برای کسانی که قصد حمله به مردم بیگناه را داشتند وجود ندارد. من آنچه را که اتفاق افتاد تلاشی برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و یهودیان روسیه می‌دانم که طی قرن‌ها روابط دوستانه و همکاری خوبی داشتند.»

سازمان دیده بان هوانوردی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که پروازهای تل آویو به ماخاچکالا و مینرالنیه ودی(از مناطق قفقاز شمالی روسیه که مسلمان هستند)، به طور موقت به شهرهای دیگر هدایت خواهند شد.

وزارت کشور روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که پس از حضور گروهی ضد اسرائیلی در فرودگاه ماخاچکالا در منطقه داغستان در روز یکشنبه ۲۹ اکتبر هنگام ورود یک هواپیما از اسرائیل، ۶۰ نفر دستگیر شدند.

کریل که از حامیان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، است، مداخله بیرونی را عامل این حرکت دانست و گفت: «شک ندارم نیروهایی که این حادثه را رقم زدند، برای ایجاد بی‌نظمی در کشورمان دست از کار نخواهند کشید و در این رویدادها شاهد تلاش برای وارد کردن این رویارویی بیگانه به سرزمین خود هستیم.»

پاتریارک کریل از درخواست رهبران مذهبی داغستان برای توقف خشونت استقبال کرد و از روس‌ها خواست تا با هر مذهبی که دارند برای همه انسان‌ها ارزش قائل شوند و این فضای بین‌ادیانی را که توسط نسل‌های گذشته ساخته شده است را تقویت کنند.

پاتریارک کریل هفته گذشته در حالی که رهبران مذهبی روسیه با پوتین در کرملین دیدار کردند تا در مورد اجتناب از تنش بین جوامع مختلف مذهبی روسیه بر سر جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس گفتگو کنند، بین مفتی اعظم مسلمانان و خاخام اعظم روسیه نشسته بود.

از سوی دیگر الکساندر دوگین، متفکر روس در مورد اتفاقاتی که در فرودگاه شهر ماخاچ قلعه رخ داد گفت: حوادث داغستان میزان احساسات جهان اسلام را نشان می‌دهد که با مشاهده وقایع غزه برای حمایت از فلسطین در حال جوشش است.

این اندیشمند روس افزود: دو میلیارد مسلمان در واقع وارد روند نفرت از اسرائیل و غرب می‌شوند که یکجانبه و بدون قید و شرط از این رژیم حمایت می‌کند.

دوگین با اشاره به ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله منتشر شد گفت: اکنون همه دنیا در حال بحث درباره این ویدئو هستند و هر چیزی ممکن است دلیلی برای وخامت برگشت‌ناپذیر اوضاع شود که قابل کنترل نیست.

دوگین پیش‌تر گفته بود: نیروهای جهان اسلام که هنوز رؤیای میانجیگری و عادی‌سازی روابط اسرائیل و فلسطین را در سر می‌پرورانند، خائنان به اسلام و بشریت هستند. وی افزود: جهان اسلام به وحدت و همبستگی نیاز دارد نه مسکن‌هایی که وحدت اسلامی را خدشه‌دار کرده است.

مقامات محلی گفتند که در هجوم به فرودگاه ماخاچ قلعه، ۲۰ نفر مجروح شدند. نیروهای امنیتی هم اعلام کردند که مسافران هواپیما سالم هستند. دولت داغستان روز دوشنبه گفت که در حال تقویت تدابیر امنیتی در سراسر این جمهوری است که حدود ۳ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند.

ویدئوهایی از فرودگاه ماخاچ قلعه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، تظاهرکنندگان را نشان می‌دهد که در آن مردم پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز در می‌آورند، درهای شیشه‌ای را شکستند و با فریاد «الله اکبر» در فرودگاه می‌دویدند.

پس از موج اعتراضات علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان در داغستان، اسرائیل از مقامات روسیه خواست تا از اسرائیلی‌ها و یهودیان محافظت کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=56322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!