1
نهاد حقوق بشری الضمیر:

ممانعت رژیم صهیونیستی از برگزاری مراسم مذهبی مسیحیان نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

  • کد خبر : 25935
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
ممانعت رژیم صهیونیستی از برگزاری مراسم مذهبی مسیحیان نقض آشکار قوانین بین‌المللی است
مؤسسه حقوق بشری «الضمیر» در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در جلوگیری از انجام مراسم مذهبی مسیحیان در اماکن مقدس فلسطین، این اقدام را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانست. 

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این نهاد حقوق بشری در بیانیه خود تأکید کرده است: بر اساس اطلاعاتی که به مؤسسه حقوق بشری الضمیر رسیده است، شمار زیادی از مسیحیان فلسطینی از زیارت اماکن مقدس منع شده‌اند و با توجه به اینکه تعدادی از نزدیکان این مسیحیان برای زندگی به کرانه باختری و قدس نقل مکان کرده‌اند؛ اما مقامات اسرائیلی به آنها اجازه دیدار خویشاوندانشان را هم نمی‌دهند و مسیحیان نوار غزه را با ممانعت از انجام مراسم مذهبی مجازات می‌کنند.

در این بیانیه با بیان اینکه این ممانعت به این بهانه است که یکی از خویشاوندان مسیحیان به صورت غیرقانونی در کرانه باختری اقامت کرده است، تأکید شده است: ما به نوبه خود از طریق ارتباط با کلیسای لاتینی قدس و سفیر واتیکان، به طرف اسرائیلی فشار آورده‌ایم که به همه مسیحیان اجازه دهد تا اماکن مقدسه را زیارت کنند.

مؤسسه حقوق بشر الضمیر معتقد است که ممانعت نیروهای اشغالگر صهیونیست از جابه‌جایی مسیحیان، به منزله مجازات دسته‌جمعی و خودسرانه علیه ساکنان نوار غزه است و بیانگر نقض شدید آزادی عبادت مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ است.

این مؤسسه همچنین تأکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون چهارم ژنو سال ۱۹۴۹ در خصوص حمایت از غیرنظامیان و نیز نقض پروتکل الحاقی اول کنوانسیون ژنو است که در رابطه با آزادی عبادت و ممانعت از رفتن مؤمنان به عبادتگاه‌های خود به بهانه‌های واهی صادر شده است.

این نهاد حقوق بشری در پایان از جامعه بین‌المللی خواست تا رژیم صهیونیستی را برای پایبندی به تعهدات قانونی و اخلاقی وارد شده در قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های حقوق بشری، تحت فشار قرار دهد و به مسیحیان نوار غزه اجازه ورود به بیت لحم و قدس اشغالی برای حضور در مراسم عبادی مسیحیان داده شود.

لازم به ذکر است که در نوار غزه حدود ۱۲۰۰ مسیحی فلسطینی از دو فرقه کاتولیک لاتین و ارتدوکس روم ساکن هستند که درصد کمی از جمعیت ۲ میلیونی نوار غزه را تشکیل می‌دهند.

مسیحیان نوار غزه هرساله همزمان با عید میلاد حضرت مسیح و سال نوی میلادی برای زیارت اماکن مقدسه و انجام عبادات خود به کلیساهای کرانه باختری و قدس از جمله کلیسای «المهد» و کلیسای «قیامت» نقل مکان می‌کنند. همچنین به طور معمول، دهها هزار مسیحی از سراسر جهان به منظور شرکت در مراسم مذهبی به قدس اشغالی که برای مسیحیان از قداست ویژه‌ای برخوردار است،

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=25935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!